A A+ A++

W 2011 roku na Wiśle w Sandomierzu został wybudowany most, biegnący równolegle do starego obiektu. Nie była to jednak wystarczająca inwestycja. GDDKiA postanowiła rozbudować przeprawę przez rzekę, wykorzystując starą konstrukcję. Pracę nad nową nitką, dzięki której miasto zyska dwujezdniową przeprawę w ciągu drogi DK77 (w relacji Lipnik – Sandomierz – Stalowa Wola – Przemyśl), rozpoczęły się w listopadzie 2023 roku. Poza nowymi podporami, wykorzystano wzmocnione fundamenty czterech istniejących podpór, na których nadbudowano oczepy, aby dostosować je do nowej konstrukcji. Montaż stalowych elementów na podporach zalewowych wykonano z użyciem dźwigu.

Czytaj więcej

Budowa mostu powinna się zakończyć pod koniec 2024 roku

Teraz przed wykonawcą jeden z trudniejszych momentów, do którego przygotowania trwały ponad dwa miesiące. Na podporę umieszczoną w nurcie rzeki nasuwany jest 100 metrowy stalowy element o masie około 300 ton. Operacja odbywa się z prędkością około trzech metrów na godzinę. Konstrukcja powinna osiągnąć docelową lokalizację w tym tygodniu. Kolejne etapy prac to wykonanie m.in. płyty, izolacji, kap chodnikowych, nawierzchni, oświetlenia, instalacji, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i innych elementów obiektu. Budowa mostu na Wiśle ma się zakończyć pod koniec 2024 roku. Wykonawcą inwesty … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Małpa” w rękach CBŚP! Zobacz, jak “łowcy cieni” zatrzymali barona narkotykowego
Następny artykułPumptrack w Dolnie Trzech Stawów gotowy, choć będą poprawki