A A+ A++

Przez pandemię polscy uczniowie znaleźli się w europejskiej czołówce dzieci, które najdłużej uczyli się w domach. Teraz po wielu miesiącach nauki zdalnej uczniowie wrócą do szkół.
Dzieci wreszcie będą mogły spędzić czas z rówieśnikami, zamiast całymi dniami siedzieć w domu. Niektórzy uczniowie, po tak długim okresie nauki zdalnej, mają obawy przed powrotem do szkoły i będą potrzebować wsparcia. Czas nauki stacjonarnej będzie krótki, ponieważ wakacje rozpoczynają się 26 czerwca. O to, jak będzie wyglądał powrót do szkoły zapytaliśmy panią Dyrektor Małgorzatę Sapun z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 3 w Brzegu Dolnym.

Jak szkoła przygotowuje się na powrót dzieci?

Przygotowania na powrót uczniów do naszej szkoły odbywają się na kilku płaszczyznach. Z jednej strony są to działania zmierzające ku rozsądnej realizacji nauki hybrydowej (plan zajęć, rozmieszczenie klas w gabinetach, stanowiska pracy dla nauczycieli itd.) czy organizacja pracy w warunkach reżimu sanitarnego, tutaj wytyczne się nie zmieniły, więc utrzymujemy poprzednie ustalenia. To są sprawy „techniczne”, natomiast ważniejsze jest dla mnie przyjęcie uczniów i nauczycieli, taka organizacja pracy, aby każda ze stron czuła spokój oraz komfort psychiczny.

Czy uczniowie powinni obawiać się powrotu do szkoły?

Nie powinni, choć rozumiem ich obawy. Grono pedagogiczne również pragnie normalności. Powrót do nauki stacjonarnej ma być dla nas synonimem zwyczajnego bycia ze sobą. Nie będzie to wyścig ani udział w konkursie kto, ile się czego nauczył i za co otrzymywał oceny. Na wdrożenie wniosków wypływających z nauki zdalnej przyjdzie jeszcze czas. Dyrekcja naszej szkoły postanowiła podarować uczniom i nauczycielom „Tydzień ulgi” – jest to kampania propagowana przez Instytut Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Uczniowie przez pierwsze dni po powrocie nie piszą sprawdzianów, nie dostają ocen niedostatecznych, ani nie są obciążani pracami domowymi. Nie wracają od razu do szkolnych ławek.

Jakie zajęcia integracyjne będą prowadzone dla uczniów, aby pobudzić w nich chęć odnowienia relacji z rówieśnikami?

Pierwszy dzień powrotu do szkoły oznacza dzień wolny od zajęć dydaktycznych. Klasy spędzają ten dzień z wychowawcą, nauczycielami, psychologiem i pedagogiem szkolnym. Rozmawiają i integrują się w sposób ustalony indywidualnie przez każdą z grup. W kolejnych dniach nauczyciele zapraszają również uczniów do udziału w projektach edukacyjnych, w pracach zespołowych o twórczym charakterze. Chcę, aby każdy uczeń odbył spotkanie z psychologiem i pedagogiem szkolnym, którzy również opracowują pewne rozwiązania. Rada Rodziców planuje wspólne świętowanie Dnia Dziecka – będzie naprawdę fajnie.

Większość dzieci przez czas nauki zdalnej siedziało w domach. Jakie są plany aktywizacji fizycznej uczniów? Czy będą prowadzone zajęcia i zawody sportowe?

Tutaj akurat mamy już gotowe praktyki, do których po prostu wracamy. Uczniowie za moment będą korzystać z sali gimnastycznej, basenu, podwórka, boiska „Orlik”. Najmłodsi już biorą udział w treningach piłkarskich. Nauczyciele wychowania fizycznego uczestniczą w programie „Aktywny powrót uczniów do szkoły po pandemii”. Jego celem jest wsparcie uczniów w powrocie do pełnej sprawności fizycznej. Poza tym dyrektor zaleca wszystkim wychowawcom i ich klasom – dużo spacerów, lekcji na powietrzu oraz szybko tykającego zegara z echem wakacyjnym w tle.

kd

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolski Ład w ochronie zdrowia. Niedzielski przedstawił plan
Następny artykułNowy kontrakt Łukasza Trałki z Wartą Poznań