A A+ A++

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2020 roku marka Elementy? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2021 roku?

Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >

O roku 2020 dla marki Elementy opowiada Bartosz Ladra, współzałożyciel brandu.

Największy sukces dla marki Elementy w 2020 roku

Rok 2020 przyniósł wiele zmian zarówno w strukturze naszej firmy, jak i w podejściu do zarządzania. Bardzo szybko musieliśmy zrewidować nasze dotychczasowe działania i podjąć trudne decyzje, które niewątpliwe będą miały wpływ na przyszłość naszej firmy. W ostatnich latach bardzo zależało nam na rozwijaniu stacjonarnej sieci sprzedaży, kryzys jednak zweryfikował nasze plany. Byliśmy zmuszeni zamknąć jeden z naszych sklepów – butik we wrocławskiej Renomie, a naszą uwagę przekierowaliśmy niemal w całości na online. Powrót do korzeni i skupienie na handlu w internecie, od którego zaczynaliśmy 5 lat temu, okazały się bardzo dobrymi decyzjami. Udało nam się podwoić sprzedaż w sklepie internetowym, co wobec dużego spadku sprzedaży w butikach stacjonarnych jest zdecydowanie sukcesem.

Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2020 roku

Wyzwanie roku 2020 to nieprzerwana gra w domysły. Najtrudniejsze było trwanie w nieustannym napięciu powodowanym zupełną nieprzewidywalnością na każdym polu. Nikt nie wiedział, jak rozwinie się pandemia, jak zachowają się konsumenci, co zrobią rządzący. Trzeba było zachować maksymalną elastyczność i czasami, wręcz co kilka dni/tygodni, zmieniać strategię działania firmy. Na początku pomaga adrenalina i kortyzol, ale z czasem ciągła niepewność jest straszliwie męcząca.

Najciekawsze akcje w 2020 roku

1. Relove – projekt, dzięki któremu nieużywane ubrania z naszą metką mogą zyskać drugie życie. Wystarczy przynieść produkty do jednego z butików lub wysłać je na adres pracowni wraz z dołączonym formularzem. My zajmiemy się resztą – odświeżymy, naprawimy drobne usterki i pomożemy ubraniom znaleźć nową właścicielkę, która pokocha je na kolejne lata. Do współpracy przy tym projekcie zaprosiliśmy Olę Niepsuj – ilustratorkę, która była odpowiedzialna za oprawę graficzną całej akcji.

2. Czapki Babci Stefanii – wyjątkowa współpraca, która narodziła się po tym, gdy Marta, nasza projektantka, otrzymała jedną z czapek w prezencie od klientki i przyjaciółki marki. Okazało się, że są one wykonywane ręcznie na drutach przez jej babcię. Czapka zachwyciła nas rzemiosłem i pięknymi detalami. Pozwoliła na chwilę powrócić wspomnieniami do czasów dzieciństwa, kiedy dostawaliśmy w prezencie ręcznie robione szaliki i swetry. Panią Stefanię zaprosiliśmy do współpracy na początku wakacji i od tamtej pory przygotowywała dla Was wełniane czapki. Nie ma dwóch identycznych egzemplarzy, każda jest wyjątkowa i niepowtarzalna.

3. Zimowa kampania stworzona we współpracy z Bartkiem Wieczorkiem – ten projekt również jest nam bardzo bliski. Do udziału w sesji zaprosiliśmy 9 dziewczyn, które nie są zawodowymi modelkami, to przyjaciółki naszej marki. Każda z nich jest inna, różni je styl, typ urody, pasje i zainteresowania. Z pomocą tradycyjnych technik fotografii Bartek uwiecznił dla nas opowieść o spotkaniu i bliskości. Byciu razem w czasie, który stawia przed nami wiele ograniczeń.

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

Najbardziej zaskoczyło nas to, z jak ciepłym przyjęciem spotkały się „czapki Babci Stefanii”. Ten stosunkowo nieduży projekt miał premierę prawie dwa miesiące temu, a współpraca z Panią Stefanią do dziś jest jedną z najchętniej opisywanych przez media i influencerki. To o ten temat dostajemy też najwięcej pytań ze strony naszych klientek.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku

Nasza odpowiedź nie będzie raczej zaskoczeniem – w tym roku największy nacisk kładziemy na działania online. Stale rozwijamy sprzedaż sklepu internetowego i naszymi głównymi kanałami komunikacji są media społecznościowe, różnego rodzaju reklamy online, a ponadto pracujemy nad zapewnieniem stałej widoczności naszej marki w tytułach lifestyle’owych, branżowych oraz wśród influencerów.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

W nadchodzącym roku z pewnością planujemy w dalszym ciągu rozwijać kanały komunikacji online. Zaplanowaliśmy również kilka niespodzianek, ale o tym będziemy informować niebawem.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Oczywiście trendy związane z marketingiem cyfrowym, w tym przede wszystkim personalizacja treści reklamowych, działania angażujące użytkowników, wchodzenie w interakcję z klientami. Ważne są dla nas działania mające wpływ na budowanie trwałych relacji z odbiorcami i tworzenie społeczności wokół naszej marki. Nasza lista działań marketingowych jest długa, ale w najbliższym czasie chcemy skupić się na wyżej wymienionych obszarach, ponieważ najbardziej odpowiadają na konkretne zapotrzebowania naszych odbiorców.

Budżet na działania digitalowe

Chociaż plany były inne, rok 2020 kończymy mając na koncie w zasadzie wyłącznie działania digitalowe. Świat zaczął funkcjonować przede wszystkim w sieci, a razem z „cyfrową migracją” ludzi powędrował nasz budżet. 95% naszych wydatków wiąże się ze zwiększeniem naszej widoczności w sieci. Wszystko wskazuje na to, że 2021 będzie analogiczny.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Jak powszechnie wiadomo, Polacy dobrze adaptują się do zmieniających się warunków funkcjonowania i mobilizują się w kryzysowych okolicznościach. Nasi przedsiębiorcy szybko zorientowali się, że wszystkie siły muszą skierować na sprzedaż online i promocję w sieci. Statystyki mówią same za siebie. Wystarczy spojrzeć, jak znacząco zwiększyła się wartość rynku online w Polsce, aby wiedzieć, że kondycja branży marketingowej w naszym kraju idzie w dobrym kierunku.

3 najważniejsze cele i plany na 2021 rok

Plany jak zawsze mamy niezwykle ambitne:

  1. Zrewolucjonizować branżę mody, stać się w pełni ekologiczną marką.
  2. Zaistnieć w świadomości wszystkich konsumentów.
  3. Być największym i najlepszym sklepem modowym w sieci 😉

Jak pokazał rok 2020, plany często weryfikuje życie, dlatego zadowolimy się też, jeśli w kolejnym roku również podwoimy wartość sprzedaży online, pozytywnie zaskoczymy klientów kilkoma niespotykanymi w branży mody pomysłami, a ponadto rozszerzymy grono naszych odbiorców, wprowadzając do sprzedaży kolekcję męską.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDobra Paczka z Kraśniczyna
Następny artykułOpozycja obwinia PiS o wydarzenia w USA. Fogiel punktuje