Koleje Małopolskie wzbogaciły się o nowoczesne składy Impuls 2 wyprodukowane przez nowosądecki Newag. Jeden z nich został dziś uroczyście zaprezentowany na oświęcimskim dworcu. Wśród gości zaproszonych na prezentację nabytku byli włodarze Powiatu Oświęcimskiego – wicestarosta Paweł Kobielusz i członek zarządu Jerzy Mieszczak.
Wart blisko ćwierć miliarda złotych kontrakt obejmuje zamówienie na 9 składów dla dwóch przewoźnikow – Kolei Małopolskich i POLREGIO. W większości został sfinansowany z funduszy unijnych.
Impuls 2 to bardzo nowoczesny skład dostosowany także do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wyposażony jest w elektroniczne tablice informacyjne, automaty biletowe, stanowiska do przewozu rowerów, wi-fi. Na stanie są również defibrylatory. Siedzenia wykonane zostały zgodnie z oczekiwaniami pasażerów.
Nowe składy jeżdżą z prędkością do 160 km/h, a każdy z dziewięciu nowoczesnych, ekonomicznych i komfortowych pojazdów posiada 189 miejsc siedzących.
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego poinformował, że nowy tabor przeznaczony jest do obsługi połączeń aglomeracyjnych przez wspomnianych dwóch przewoźników – Koleje Małopolskie Sp. z o. o. oraz POLREGIO Sp. z o. o.
W pierwszej kolejności pociągi zostaną skierowane do świadczenia usług przewozowych na następujących trasach:
1) trasy obsługiwane przez Koleje Małopolskie Sp. z o.o.
- SKA2: Skawina – Kraków Gł. – Sędziszów
- SKA3: Kraków Gł. – Tarnów
- Kraków Gł. – Nowy Sącz/Krynica Zdrój
2) trasa obsługiwana przez POLREGIO Sp. z o.o.:
Niewykluczone, że w nieodległej przyszłości jeden z takich nowoczesnych składów na stałe będzie kursował także na trasie Oświęcim – Kraków. Dzięki temu podróż stałaby się bardziej komfortowa i znacząco krótsza niż obecnie.
Pierwsze dwa pojazdy dla Kolei Małopolskich zostały przekazane przez NEWAG 27 września. Trwają odbiory techniczne kolejnych czterech pojazdów. Na przełomie listopada i grudnia planowany jest odbiór pozostałych 3 szt. Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych.
Fot. RL
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS