A A+ A++

Nad ul. Zamkową w Spytkowicach gotowy jest nowy most kolejowy. Pociągi jeżdżą już po zmodernizowanej konstrukcji, a wykonawcy pracują przy przebudowie drogi pod nią. Zwiększy się bezpieczeństwo kierowców i pieszych – powstaną nowe chodniki, szersza jezdnia i bariery ochronne. Obiekt w Spytkowicach to jeden z 3 mostów, 5 wiaduktów i 10 przepustów kolejowych zmodernizowanych w ramach prac na fragmentach linii kolejowej pomiędzy Podborami Skawińskimi a Oświęcimiem. Inwestycja objęła również wymianę części torów kolejowych, sieci trakcyjnej i odwodnienia. Prace za przeszło 92 mln zł netto zakończą się w grudniu tego roku. Dzięki nim poprawią się możliwości i niezawodność kolei, co pozwoli przywrócić regularne kursy pociągów aglomeracyjnych na trasie Kraków – Skawina – Oświęcim.

Odbudowujemy potencjał kolei w regionach. Inwestycje w Spytkowicach i sąsiednich miejscowościach poprawią jakość przemieszczania się ich mieszkańców. Takie inwestycje są dowodem na determinację rządu w walce z wykluczeniem komunikacyjnym – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Wymiana szyn i nawierzchni kolejowej odbywa się przy utrzymaniu ruchu pociągów przynajmniej na jednym torze. PLK SA wykorzystały zaplanowane zamknięcia, by zmodernizować stacje i przystanki kolejowe. Podróżni już korzystają z nowych peronów w Półwsi, a do końca roku nowoczesne platformy pojawią się również w Brzeźnicy i Jaśkowicach. Perony są podwyższane, by ułatwić wsiadanie do pociągów. Pojawią się na nich udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, a wymienione oświetlenie poprawi bezpieczeństwo pasażerów.

Przywracamy połączenie kolejowe Krakowa z Oświęcimiem przez Skawinę. Dzięki inwestycjom PLK SA mieszkańcy kolejnych miejscowości będą mogli skorzystać z wygodnych przejazdów pociągiem do stolicy województwa – mówi Ireneusz Merchel, Prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Prace pomiędzy Skawiną a Oświęcimiem to kolejny etap modernizacji trasy łączącej Kraków z zachodnią Małopolską. W poprzednich latach PLK SA przebudowały tory m.in. w okolicy Brzeźnicy, Spytkowic i Dworów, a także kompleksowo zmodernizowały odcinek pomiędzy Krakowem Płaszowem, a Podborami Skawińskimi. Za przeszło 250 mln zł wymieniono tory, sieć trakcyjną i zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Istniejące perony podwyższono i dostosowano do potrzeb wszystkich podróżnych, a dzięki nowym przystankom Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia zwiększył się dostęp do kolei.

PKP PLK S.A.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSpr. 116/2023
Następny artykułKatowice stały się areną zmagań młodych talentów pływackich.