A A+ A++

Alfa Romeo po sezonie F1 2023 zakończyła swoją sześcioletnią współpracę z Sauberem. Mimo że marka była łączona z możliwym partnerstwem ze stajnią Haas i faktycznie rozmawiała z Amerykanami, porozumienia nie zawarto.

Dyrektor włoskiego producenta, Jean-Philippe Imparato, wyjaśnił dla Motorsport.com, że jego firma zdecydowała się pozostać w sporcie motorowym, a najbardziej prawdopodobnym wyborem jest przejście do WEC.

Na pytanie o sytuację z Haasem i dlaczego nie doszło do porozumienia, Imparato powiedział: – Nie byliśmy zainteresowani kopiowaniem operacji w stylu tej z Sauberem. Spowodowałoby to, że stalibyśmy się jednymi z tych, którzy zaledwie naklejają naklejki na karoserię. To nic odkrywczego i nie chcemy być dalej częścią takiej historii.

– Zaczęliśmy patrzeć w innym kierunku, szybko dochodząc do konkretów. Alfa Romeo nie ma nic wspólnego z światem rajdów, grupa Stellantis ma już dwie marki zaangażowane w Formułę E, więc nasze zainteresowanie przeniosło się na WEC, świat, w którym mamy już pewne doświadczenia – mówił dalej.

Imparato wyjaśnił, że nie podjęto jeszcze ostatecznej decyzji co do sposobu wejścia Alfy Romeo do Długodystansowych Mistrzostw Świata.

– Świat WEC przeżywa chwilę wielkiego zainteresowania i gdy panuje wiele euforii, trudno jest zrozumieć, jakie nakłady finansowe są konieczne, aby dążyć do najwyższych celów – przekazał.

– Widzieliśmy w 2015 roku, że niekontrolowany wzrost kosztów ostatecznie odbija się na wszystkich, dlatego poświęciliśmy trochę czasu, aby zrozumieć, jak to się wszystko potoczy – kontynuował. – Uważam, że jest właściwe mieć klarowny obraz i dokładnie wiedzieć, z czym się mierzymy, zanim rozpoczniemy pracę przy tym projekcie.

Czytaj również:

Jedną z możliwości mogłoby być partnerstwo z Peugeotem, który należy do tej samej grupy Stellantis.

– Oczywiście jest to jeden z scenariuszy, które rozważaliśmy – dodał Imparato. – W ramach grupy Stellantis istnieją już programy bliskich nam marek, na przykład DS i Maserati w Formule E.

– Gdy wrócimy na tor, zrobimy to przy wsparciu projektów sportowych Stellantis, a jako że Peugeot już jest obecny w WEC, współpraca jest więcej niż możliwa. Może się jednak zdarzyć, że oba projekty będą miały równoległe ścieżki, ale zachowane w tej samej rodzinie – powiedział. – Chciałbym jednak wyjaśnić, że w chwili obecnej nie jesteśmy jeszcze w stanie potwierdzić niczego. Zrobimy to, gdy ukończymy planowanie i ocenę inwestycji.

Mimo że sponsorski kontrakt Alfy Romeo w F1 z Sauberem został przerwany wcześniej ze względu na przejęcie zespołu przez Audi, Imparato podkreślił, że nie żałuje wieloletniej współpracy, ponieważ uzyskany zwrot z inwestycji był niesamowity.

– Mogę powiedzieć, że to była najlepsza inwestycja w historii – zaznaczył. – Możemy stwierdzić, że pod względem zwrotu za każde wydane euro, otrzymaliśmy 20. Jednocześnie jesteśmy trochę smutni, ponieważ odchodzimy od zespołu, który przez sześć lat promował naszą markę, i z którym mieliśmy nadzwyczajne relacje.

Czytaj również:

Video: Testy Lamborghini SC63 LMDh przed IMSA i WEC 2024

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCarbonarium pojawi się na dużej imprezie. Chodzi o Śląski Festiwal Nauki
Następny artykuł(VIDEO) Dobre, bo stalowowolskie – zielone przystanki, miła niespodzianka przy ul. Okulickiego