A A+ A++

Jak informuje w komunikacie Autostrada Wielkopolska “celem wprowadzenia nowego systemu jest troska o bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego oraz zapewnienie większej płynności przejazdu”. Z analiz ma wynikać, że autostradowa obwodnica Poznania jest najbardziej obciążonym ruchem odcinkiem Autostrady Wielkopolskiej oraz jednym z najbardziej obciążonych odcinków dróg w Polsce, ze średnim dobowym ruchem pojazdów na poziomie 90 tysięcy. Z pomiarów wykonywanych za pomocą wewnętrznych stacji licznikowych wynika, że nawet jedna czwarta pojazdów osobowych poruszających się między węzłami Poznań Komorniki, a Poznań Krzesiny przekracza na tym odcinku dozwoloną prędkość 120 km/h. – W obliczu nieuwzględnienia autostradowej obwodnicy Poznania jako jednego z odcinków, o który jest rozbudowywany system CANARD, po uzgodnieniach z GITD, zdecydowaliśmy o samodzielnym sfinansowaniu i instalacji systemu pomiaru. Głęboko wierzymy, że jego funkcjonowanie na koncesyjnym odcinku A2 przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ograniczenia ryzyka wypadków. – mówi Sebastian Joachimiak, członek Zarządu spółki Autostrada Wielkopolska S.A.

Czytaj więcej

Zainstalowany system odcinkowego pomiaru prędkości na odcinku A2 między węzłami Poznań Krzesiny a Poznań Komorniki jest integralną częścią systemu CANARD, zarządzanego przez Główny Inspektorat Ruchu Drogowego. System ma monitorować przestrzeganie przepisów ruchu drogowego oraz reagować na przypadki przekroczenia dozwolonej prędkości. – Z naszych doświadczeń i analiz wynika, że obecność odcinkowych pomiarów prędkości, realnie wpływa na podniesienie stanu bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Następuje zmiana zachowania kierujących pojazdami, uspokojenie ruchu, wyhamowanie prędkości, a w konsekwencji spada liczba niebezpiecznych zdarzeń drogowych – podkreśla Dyrektor Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym Weronika Biaduń. System wykorzystuje zaawansowane technologie pomiaru prędkości i ma umożliwić monitorowanie prędkości pojazdów na tym odcinku autostrady. Rejestracja naruszeń, ich analiza i prowad … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMieszkańcy Torunia wytwarzają mniej odpadów!
Następny artykułCzy to już koniec z „kłamliwą prasą“?