A A+ A++

W drugiej połowie roku będzie mniej przeładunków węgla, co jest pokłosiem zakazu zakupu węgla przez spółki z udziałem Skarbu Państwa i konieczności rozwiezienia zalegających w portach nadwyżek. 

Przewidywany jest wzrost znaczenia terminali morskich LPG, ponieważ od końca roku wejdzie w życie embargo na import LPG z Rosji. 

Spodziewana jest poprawa w przeładunkach kontenerowych, która wynika z ogólnej poprawy koniunktury na rynku europejskim. 

Ogólny spadek przeładunków

Actia Forum podlicza, że łączne przeładunki portów polskich w pierwszym półroczu 2024 roku wyniosły 67,75 mln ton ładunków i były o 8,65% mniejsze niż w analogicznym okresie 2023 roku.

Największy spadek zanotował Port Szczecin-Świnoujście, w którym odnotowano o 2,17 mln ton ładunków mniej niż w analogicznym okresie 2023 roku, z czego 1,23 mln ton przypadało na spadek w jednej grupie ładunkowej – węgla i koksu. Ta kategoria ładunków miała wpływ również na wyniki pozostałych portów. W Porcie Gdańsk spadek łącznych przeładunków sięgnął 7,68%, a w Porcie Gdynia 7,24%. 

Polskie porty morskie przeładowały więcej: zboża (+2,53%), drobnicy (+2,96%) oraz paliw płynnych (+4,99%). Spadki wystąpiły we wszystkich pozostałych kategoriach: węgiel (-63,46%), rudy (-50,62%), inne masowe (-8,03%) oraz drewno (-19,57%), wynika z raportu Actia Forum.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKrólowa Letizia kocha róż. W tych letnich sukienkach wygląda obłędnie
Następny artykułAkademia GOZ zaprasza do udziału w BEZPŁATNYCH szkoleniach i doradztwie