Lechar to rodzinna firma, która powstała w 1990 roku. Przez ponad 30 lat działalności firma stała się liderem w zakresie dostaw asortymentu z branży instalacyjno-sanitarnej. Aby wesprzeć dalszy rozwój, wzmocnić swoją rozpoznawalność oraz uporządkować wizerunek, zarząd firmy podjął decyzję o przeprowadzeniu gruntownego rebrandingu marki. Agencja kreatywna i brandingowa Lotna została wybrana do realizacji tego zadania.
– Techniczny charakter firmy i nisza, w której operuje były dla nas kreatywnym wyzwaniem – przyznaje Anita Kamila Sochacka , co-founder Lotnej, nadzorująca prace projektowe – W naszej kreacji musieliśmy pokazać techniczny aspekt marki, ale w taki sposób, aby był on czytelny dla każdego odbiorcy – nawet takiego, który nie ma do czynienia z budownictwem czy instalacjami sanitarnymi .
Branża, w której działa Lechar, jak i sama marka zostały objęte szczegółowym audytem i analizą . Wnioski wyniesione z prac przygotowawczych pozwoliły na stworzenie fundamentów, na bazie których prowadzone były dalsze działania.
– Zaczęliśmy od strategii. Spoiwem dla działań komunikacyjnych stał się claim „ Specjaliści od połączeń ”. Wykorzystaliśmy zabawę znaczeniami, ponieważ to nie tylko bezpośrednie odniesienie do oferty produktowej firmy – złączki – ale też podkreślenie relacji, które Lechar nawiązuje z klientami i partnerami biznesowymi – dodaje Piotr Flis – co-owner agencji, odpowiedzialny za komunikację – Hasło jest zarówno obietnicą, jak i gwarancją ciągłości udanej i rzetelnej współpracy – od zapytania ofertowego po finalizację procesów biznesowych .
Na podstawie elementów strategicznych zespół Lotna opracował tożsamość wizualną. Jej głównymi elementami stały się:
- nowy znak marki,
- oraz layout materiałów reklamowych – wprowadzający jasny podział na część wizualną oraz informacyjną z logo jako elementem łączącym świat wizualny i werbalny.
Inspiracją kreacji stał się flagowy produkt Lechara – zawór kulowy. Całość uzupełniona mocną typografią oraz charakterystyczną kolorystyką idealnie charakter branży, w której marka działa.
Odcienie niebieskiego wykorzystane zostały w dalszej komunikacji wizualnej. Stanowią one paletę uzupełniającą , która pozwala na łatwą identyfikację grup produktowych z portfolio firmy i ich segmentację. Całość uzupełniona została o kontrastującą czerwień wykorzystywaną do wyróżnienia szczególnych informacji.
Nowy system identyfikacji wizualnej i komunikacji został zaimplementowany we wszystkich kanałach komunikacji online’owej i offline’owej, jakie wykorzystuje Lechar.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS