A A+ A++


Czy prowadzisz firmę i chcesz sprawdzić informacje o swoich kontrahentach przyszłych lub obecnych? Koniecznie skorzystaj z Portalu Rejestrów Sądowych w kilka minut i za darmo. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest Portal Rejestrów Sądowych, i jak możesz z niego skorzystać. Dowiesz się także, jakie ma zastosowanie w procesie dochodzenia roszczeń.

Co to jest Portal Rejestrów Sądowych?

Portal
Rejestrów Sądowych (PRS) to system teleinformatyczny Ministerstwa Sprawiedliwości.

Służy do udostępniania usług rejestrów sądowych dla obywateli. Zawiera
informacje pozyskiwane z dwóch kluczowych rejestrów: Krajowego Rejestru
Sądowego (KRS) i Krajowego Rejestru Zadłużonych (KRZ). W wirtualnej wersji
wszedł w życie 1 lipca 2021 roku. Od tego dnia wszystkie wnioski muszą być
wysyłane elektronicznie pod rygorem nieważności. Pełne zelektronizowanie ma
odciążyć sądy, przyspieszyć postępowanie rejestrowe, upadłościowe i
likwidacyjne. Ma również umożliwić łatwiejszą rejestrację spółek i umożliwić
bezproblemowe uzyskiwanie dokumentów podmiotów gospodarczych.

Przeczytaj więcej na ten
temat:

  • Portal
    Rejestrów Sądowych – co to jest i jak możesz go sprawdzić?
  • Czym
    jest Krajowy Rejestr Zadłużonych?

Jakie usługi oferuje Portal Rejestrów
Sądowych?

Wśród najważniejszych usług, które oferuje Portal
Rejestrów Sądowych, warto wymienić:

  • Możliwość
    składania wniosków o wpis lub zmianę wpisu do rejestru przedsiębiorców KRS;
  • Możliwość
    składania pism procesowych do sądu rejestrowego;
  • Możliwość
    zgłaszania dokumentów finansowych do Repozytorium Dokumentów Finansowych;
  • Możliwość
    prowadzenia elektronicznej korespondencji z sądem rejestrowym;
  • Możliwość
    przeglądania elektronicznych akt rejestrowych podmiotów wpisanych do rejestru
    przedsiębiorców KRS;
  • Możliwość
    udostępniania informacji o podmiocie wpisanym do KRS.
  • Możliwość
    sprawdzania informacji o podmiotach, które znajdują się w stanie
    restrukturyzacji lub upadłości;

Jak możesz korzystać z Portalu Rejestrów
Sądowych?

 Portal
Rejestrów Sądowych jest rozbudowanym narzędziem, które pozwala na prowadzenie
bieżących spraw związanych z rejestracją i postępowań gospodarczych. Został
podzielony na 6 modułów. Trzy z nich są ogólnodostępne, z pozostałych trzech
mogą korzystać tylko zalogowani użytkownicy.

Moduły Portalu Rejestrów Sądowych dla niezalogowanych
użytkowników

Niezalogowani użytkownicy mają dostęp do:

  1. Wyszukiwarki KRS
    – mogą znaleźć w niej informacji na temat aktualnego statusu prawnego i
    faktycznego interesujących ich podmiotów;
  2. Przeglądarki akt rejestrowych KRS
    dzięki niej mogą przeanalizować dokumenty rejestrowe podmiotów wpisanych do KRS
    oraz te związane z procesem rejestracji;
  3. Przeglądarki dokumentów finansowych
    KRS –
    to miejsce, w którym mogą wyszukać i pobrać dokumenty
    finansowe podmiotów wpisanych do rejestru KRS.

Moduły Portalu Rejestrów Sądowych dostępne po
rejestracji

 Natomiast
zalogowani użytkownicy mogą korzystać z modułów:

  • E-formularz KRS – pozwala na składanie do sądów rejestrowych
    wniosków o wpisanie podmiotu do bazy Krajowego Rejestru Sądowego. Umożliwia
    także zmianę danych widniejących już w tym rejestrze, ich wykreślenie. Pozwala
    także na składanie innych pism procesowych i rejestrowych do sądu rejestrowego.
  • S24 – to moduł, który umożliwia złożenie wniosku o wpis do
    Krajowego Rejestru Sądowego każdego rodzaju spółki, fundacji i cech
    rzemieślniczych.
  • RDF – ten moduł służy do bezpłatnego
    zgłaszania dokumentów finansowych
    do Repozytorium
    Dokumentów Finansowych.

Jak zarejestrować się w Portalu Rejestrów
Sądowych?

Jeśli chcesz zalogować się na Portalu Rejestrów
Sądowych, musisz być użytkownikiem zarejestrowanym. Jeśli nie masz jeszcze
konta:

  1. Wejdź na stronę https://prs.ms.gov.pl
  2. Na górze strony kliknij link : Zaloguj się
  3. Wybierz metodę logowania:
  • Profil zaufany (e-dowód, mObywatel)
  • Login.gov.pl
  • Login i hasło do konta na Portalu Rejestrów Sądowych
  1. W zależności od wybranej metody
    postępuj zgodnie z instrukcją na stronie:
  • Przy logowaniu przez Profil Zaufany lub Login.gov.pl, musisz autoryzować się na zewnętrznej stronie tych usług
  • Przy logowaniu login/hasło do PRS wpisz swoje dane uwierzytelniające
  1. Po poprawnym zalogowaniu otworzy się strona Portalu z dostępem do funkcjonalności wymagających autoryzacji.

Ważne jest
posiadanie aktywnego konta na Portalu Rejestrów Sądowych lub Profilu
Zaufanego/Login.gov.pl do logowania.


Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZa wyprzedzanie przed pasami mandatem w wysokości 1500 zł policjanci ukarali… policjanta
Następny artykułJak dbać formę w zimne i deszczowe dni? Poradnik