A A+ A++

Druga w hierarchii wersja silnikowa Porsche Macana, wraz z przeprowadzonym faceliftingiem tego mniejszego SUV-a niemieckiej marki, zyskała dodatkowe 20 koni mechanicznych, dzięki czemu sprint do prędkości 100 km/h będzie teraz trwał o 0,3 sekundy szybciej.

Sportowy charakter tej odmiany silnikowej Macana podkreślać ma już jej wygląd zewnętrzny. Standardowo oferowany pakiet Sport Design wraz z nowym wykończeniem przedniej i tylnej części nadwozia nadają autu więcej wigoru. Cechą charakterystyczną, którą wyróżniają się wszystkie modele Porsche z rodziny GTS, są czarne elementy wykończeniowe. Przyciemniane są również LED-owe reflektory z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS) i trójwymiarowe światła tylne z listwą LED. Opcjonalnie dostępne są także reflektory w kolorze czarnym z systemem PDLS Plus.

Zapowiedzią wysokiej wydajności są także obniżone o 15 mm podwozie, satynowo-czarne, 20-calowe felgi RS Spyder Design, czerwone zaciski układu hamulcowego oraz również polakierowane na czarno końcówki układu wydechowego oraz dyfuzor.

Porsche Macan GTS z większą dawką mocy

We wnętrzu Macana GTS czuć ekskluzywny charakter, który został jednak połączony ze sportową charakterystyką. Alcantarę znajdziemy m.in. w środkowej części foteli, na podłokietnikach i panelach drzwi, ponadto nie brak również detali wykonanych ze szczotkowanego aluminium. Standardem w tej wersji są sportowe fotele regulowane w ośmiu kierunkach i z wyraźnym bocznym podparciem oraz sportowa kierownica z manetkami zmiany biegów.

Porsche Macan GTS z większą dawką mocy

Porsche Macan GTS z większą dawką mocy

Na wyposażeniu wersji GTS znajdziemy także system BOSE Surround Sound, indukcyjną ładowarkę telefoniczną, adaptacyjny tempomat z systemem Traffic Jam Assist, asystenta parkowania z tylną kamerą oraz podgrzewaną przednią szybę z jonizerem świeżego powietrza.

Porsche Macan GTS z większą dawką mocy

Porsche Macan GTS z większą dawką mocy

Pod maską Porsche Macana GTS pracuje znana już 2.9-litrowa jednostka V6 biturbo, która teraz generuje moc 380 KM, tj. o 20 KM więcej niż w wersji sprzed liftingu. Modyfikacji poddano także dwusprzęgłową skrzynią biegów PDK i opcjonalny pakiet Sport Chrono. Macan GTS może przyspieszyć od zera do 100 km/h w 4,7 s, czyli o 0,3 s szybciej niż do tej pory. Prędkość maksymalna wynosi 261 km/h.

Maksymalny moment obrotowy również został zwiększony (o 20 Nm) i wynosi w odświeżonej wersji 520 Nm (dostępny od 1750 do 5000 obr/min). Porsche Macan GTS zużywa średnio 9,6 l/100 km (norma NEDC).

Porsche Macan GTS z większą dawką mocy

Porsche Macan GTS z większą dawką mocy

Na wyposażeniu odświeżonej wersji Macana GTS nie zabrakło systemu kontroli tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM). Zawieszenie jest niższe o 15 mm niż w słabszych odmianach Macana, ale przy wyborze opcjonalnego adaptacyjne zawieszenia pneumatycznego podwozie powędruje niżej o kolejne 10 mm.

Odświeżony Porsche Macan GTS jest już dostępny na rynku niemieckim, gdzie ceny zaczynają się od 77 880 euro.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPo 5 latach ukończono modernizację Stacji Uzdatniania Wody w Kole! [WIDEO]
Następny artykułOrszak Trzech Króli w Tucholi