A A+ A++

Porsche e-Performance Day

mat. prasowe

Porsche ustanawia nowy rekord toru

Kropką nad i było ustanowienie nowego rekordu toru Silesia Ring. Oczywiście elektrycznym Porsche, a dokładnie wyścigowym, koncepcyjnym GT4 e-Performance. Za kierownicą usiadł Austriak Klaus Bachler, fabryczny kierowca Porsche, wicemistrz klasowy Le Mans 24h i aktualny lider Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC, pokonał pełne okrążenie toru w czasie 1:33,319. – Z powodu nocnego deszczu poziom przyczepności nie był idealny, ale udało nam się znaleźć dobry balans. Od samego początku chciałem jechać na maksimum i to się udało. Jestem bardzo szczęśliwy, że udało mi się ustanowić rekord toru za kierownicą 718 GT4 e-Performance – powiedział Klaus Bachler po ustanowieniu rekordu toru.

Bicie rekordu Porsche GT4 e-Performance

Bicie rekordu Porsche GT4 e-Performance

mat. prasowe

Rekordowe Porsche to koncepcyjne studium, które jest wizją w pełni elektrycznego samochodu wyścigowego GT. Model bazuje na koncepcyjnym elektrycznym Mission i 718 Caymanie GT4 Clubsport. Cała technika silnika elektrycznego i akumulatora pochodzi z koncepcyjnego studium, co w trybie kwalifikacji przekłada się na maksymalną moc 1088 KM. W symulowanej rywalizacji kierowca przez 30 minut – tyle trwa wyścig Carrera Cup – stale dysponuje mocą 612 KM. Pod względem czasów okrążeń i prędkości maksymalnej GT4 ePerformance dorównuje osiągom obecnego 911 GT3 Cup typ 992. Dzięki zastosowaniu techniki 900 V stan naładowania akumulatora przy pełnej mocy ładowania wzrasta z 5 do 80 proc. w ciągu około 15 minut.

Bicie rekordu Porsche GT4 e-Performance

Bicie rekordu Porsche GT4 e-Performance

mat. prasowe

Na potrzeby GT4 ePerformance Porsche przeprojektowało około 6000 części. Kształt samochodu opracował zespół Porsche Style pod kierownictwem designera Granta Larssona. Jego nadwozie wykonano m.in. z kompozytów z naturalnych włókien – ich produkcja ma na celu generowanie mniejszej emisji niż w przypadku porównywalnych materiałów syntetycznych. Testowo wykorzystuje się tu również recyklingowane włókna węglowe. Za sprawą poszerzonych nadkoli samochód jest o 14 cm szerszy niż 718 Cayman GT4 Clubsport. Daje to przestrzeń na szersze, 18-calowe opony wyścigowe Michelin, w których szczególnie duży udział mają materia … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJak będzie wyglądać Lubartów za 50 lat? Narysu to!
Następny artykułWord ma kuriozalny błąd. Zapisywanie dokumentu powoduje jego usunięcie