Chcesz dostawać mailem najważniejsze informacje z Warszawy? Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.
W październiku Zarząd Dróg Miejskich przeprowadził 1307 kontroli reklam znajdujących się w pasach dróg. Urzędnicy zwracali uwagę, czy nośniki reklamowe nie wpływają na bezpieczeństwo w ruchu. Sprawdzali też, czy mają odpowiednie zezwolenie.
Skontrolowali w sumie 137 ulic. 106 znajdujących się tam nośników zostało usuniętych, bo były umieszczone bez zgody zarządcy drogi.
Mieszkańcy zgłaszają reklamy
Przez cały ubiegły miesiąc wszczęto 131 postępowań administracyjnych, które mają doprowadzić do ukarania właścicieli nielegalnych nośników. Wydano też 117 decyzji administracyjnych nakładających kary.
“Takie efekty to nie tylko rezultaty całodobowej kontroli naszych pracowników w ramach bieżących obowiązków. Bardzo pomocni są również mieszkańcy, którzy informują nas o nielegalnych obiektach” – podkreśla ZDM. Najprostszym sposobem jest interwencja w Miejskim Centrum Kontaktu pod numerem 19115. Mieszkańcy mogą zgłaszać nielegalne reklamy, dzwoniąc lub korzystając z aplikacji 19115.
Nośniki czekają na właścicieli
Nielegalne nośniki, które zostały usunięte, trafiają do magazynu ZDM. Tam czekają na właściciela. “Kierujemy do niego prośbę o odbiór. Naliczamy też koszty usunięcia, transportu i przechowywania, które właściciel musi pokryć. Nośniki nieodebrane od ZDM-u lub takie, których właściciela nie udało się ustalić, są utylizowane” – dodają urzędnicy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS