A A+ A++

Ponad 80 proc. Polaków w ostatnim roku zrobiło zakupy przez internet; kupowali głównie ubrania, obuwie i elektronikę – wynika z badania “Polacy na e-zakupach 2021”.

W przekazanej PAP informacji o badaniu Santander Consumer Banku “Polacy na e-zakupach 2021” wskazano, że rośnie liczba nabywców online, a korzystanie z e-handlu jest już codziennością dla zdecydowanej większości Polaków.

Ponad 80 proc. ankietowanych zadeklarowało, że w ostatnim roku kupowało przez internet, a 35 proc. z nich robiło to nawet klika razy w miesiącu. “Zakupy w internecie częściej niż kobiety (78 proc. spośród wszystkich ankietowanych kobiet) robią mężczyźni (83 proc.). Handel online cieszy się również największą popularnością wśród mieszkańców małych miast – do 50 tys. mieszkańców (85 proc.). Z kolei w ujęciu pokoleniowym, zdecydowanymi liderami zakupów w sieci są osoby młode, w wieku 18 – 29 lat. Aż 93 proc. z nich kupuje właśnie w ten sposób” – podano.

W ocenie autorów badania młodzi ludzie wychowali się w czasach powszechnej dostępności internetu, dlatego traktują e-commerce jako naturalne miejsce zakupu poszukiwanych przez nich produktów.

Jak wynika z badania, największym beneficjentem na rynku online jest branża odzieżowa. Blisko połowa (49 proc.) ankietowanych odpowiedziała, że najczęściej kupuje w internecie ubrania. Co trzeci badany kupuje w internecie również obuwie. Trzecią najczęściej kupowaną grupą produktów w sieci jest elektronika, po którą sięga 23 proc. ankietowanych.

Według autorów badania, Polacy najczęściej czerpią wiedzę o promocjach z reklam internetowych (26 proc.), mediów społecznościowych (19 proc.) oraz newsletterów (15 proc.). Spora część Polaków dowiaduje się również o dostępnym asortymencie i wyprzedażach z artykułów na portalach internetowych (11 proc.).

Jak wskazał dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi Patryk Perliński, dla ponad połowy Polaków (54 proc.) czynnikiem decydującym o wyborze e-sklepu jest przede wszystkim cena poszukiwanego towaru. “Dlatego podczas Black Friday chętnie skorzystają z promocji” – ocenił.

Badanie Santander Consumer Banku zostało zrealizowane we wrześniu przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w ankiecie telefonicznej, na reprezentatywnej grupie 1002 dorosłych Polaków. (PAP)

 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPawłowicz pisze o cudzoziemcach, którzy „podcinają gardło”. Sikorski: Czy to nie podpada pod paragraf?
Następny artykułPicie kawy i herbaty może obniżać ryzyko demencji i udaru