A A+ A++

Już dwa miliony klientów skorzystało z kantoru internetowego PKO Banku Polskiego, dokonując łącznie ponad 47 milionów transakcji. W kantorze PKO BP dostępnych jest dziewięć walut, najpopularniejsze jest euro.

Kantor internetowy dla klientów indywidualnych PKO Banku Polskiego ruszył z początkiem 2018 roku w serwisie internetowym iPKO. Półtora roku później również posiadacze aplikacji mobilnej IKO mogli w smartfonie zacząć robić transakcje walutowe w bankowym kantorze. Łącznie dokonali ich ponad 47 milionów – według danych z ub. roku 61 proc. transakcji wykonali w kantorze Polacy, a prawie 39 proc. – obcokrajowcy.

W internetowym kantorze PKO BP wymienić można aż dziewięć walut – ze wspólną walutą europejską (EUR), dolarem amerykańskim (USD) i funtem brytyjskim (GBP) na czele. Dostępne są również franki szwajcarskie (CHF), korony duńskie (DKK), korony norweskie (NOK) i szwedzkie (SEK) oraz korony czeskie (CZK), a także forinty węgierskie (HUF). 

Zdecydowanie najwięcej transakcji dotyczy wymiany pary euro/złoty. W 2023 r. para ta stanowiła aż 70 proc. operacji, druga najpopularniejsza para to dolar/złoty, których wymiana w ub. roku osiągnęła 12 proc. wynik, na podium z wynikiem 9 proc. znalazły się waluty skandynawskie. Najpopularniejszym okresem dokonywania wymiany są wakacje. W lipcu i sierpniu obrót walutami stanowił prawie 17 proc. rocznego obrotu klientów w całym 2023 roku.

Kantor dla klientów indywidualnych PKO BP jest dostępny w IKO i iPKO 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Umożliwia m.in. śledzenie wykresów walutowych online oraz korzystanie z powiadomień/alertów SMS i push w momencie, gdy kurs waluty osiągnie wyznaczony przez klienta poziom. Klient może zlecić także automatyczną wymianę waluty, gdy jej kurs osiągnie wymaganą wartość. Za realizację transakcji w kantorze nie ma dodatkowych opłat. Kantor to jeden z elementów pakietu walutowego 3w1 PKO BP. Oprócz niego w skład pakietu wchodzą konto walutowe i karta wielowalutowa. 

Według Pawła Placzke, dyrektora Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim, ponad dwa miliony klientów to dowód na to, że doceniają oni nowoczesne i wygodne funkcje, dostarczane przez największy polski bank w IKO i iPKO. 

„W połączeniu z produktami, takimi jak konto walutowe i karta wielowalutowa, kantor pozwala szybko obsługiwać codzienne płatności w walutach obcych po atrakcyjnych kursach, na przykład teraz podczas zagranicznych wyjazdów na ferie” – wskazał.

PKO Bank Polski jest największym polskim bankiem, obsługującym 11,9 mln klientów. Wartość jego aktywów wynosi 473 mld zł. Po trzech kwartałach 2023 r. zysk netto grupy PKO Banku Polskiego przekroczył 4,8 mld zł. 

Źródło informacji: PAP MediaRoom
 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPreply: Polacy są mniej samotni dzięki wiadomościom głosowym. Wysyła je 7 na 10 osób, najczęściej do przyjaciół
Następny artykułPierwsze wiosenne smaki na talerzu – delektuj się na zdrowie