Blisko połowa (46,4 proc.) rodaków planuje tego lata co najmniej kilka city-breaków, a 39,1 proc. wybiera się na dłuższe wakacje. Ponad 75 proc. zamierza podróżować po Europie, a wśród najpopularniejszych kierunków są: Rzym, Alicante, Paryż, Barcelona, Londyn, Mediolan, Malaga, Majorka – wynika z danych własnych oraz ankiety* przeprowadzonej przez platformę do rezerwacji biletów lotniczych Fru.pl.
– „We Fru.pl mocno stawiamy na dialog z naszymi klientami, dlatego często pytamy o ich opinie, prosimy o dzielenie się doświadczeniami i planami. W maju przeprowadziliśmy ankietę: Gdzie Polacy planują swoje podróże wakacyjne w 2024 roku? Bardzo uważnie przyjrzeliśmy się wynikom – chcemy, aby podróże z nami były jeszcze większą przyjemnością – mówi Marta Gałuszka, Brand Manager Fru.pl – Także o tym jest nasza letnia kampania FRU UUU UUU – Radosny dźwięk podróży. W spocie reklamowym pokazujemy idealne wakacje w rytmie włoskiego hitu, wypełnione dobrą energią, na które zasługuje każdy z nas oraz zachęcamy, by zaplanować urlop i poczuć właśnie taką radość podróżowania z Fru.pl” – dodaje Gałuszka.
Wakacyjne plany i przygotowania
Dla wielu planowanie wyjazdu to przedsmak urlopu i duża przyjemność. Być może dlatego, aż 46,7 proc. pytanych oznajmiło, że rezerwuje swoje podróże minimum 2 miesiące wcześniej. 34,8 proc. robi to na około miesiąc wcześniej, 14,8 proc. na koło 2 tygodnie, a pozostali na 2-5 dni wcześniej. Prawdopodobnie również dlatego booking window (czas pomiędzy rezerwacją a faktycznym wylotem) w przypadku aż 71 proc. podróżujących wynosi minimum 31-90 dni.
Rekordzista zarezerwował podróż na lato 2024 z prawie rocznym wyprzedzeniem. Rezerwacja została dokonana 25 lipca 2023 r. na podróż z Warszawy do Rzymu i z powrotem w dniach 25-29 czerwca 2024 r. Natomiast najkrótszy booking window dotyczy podróży z Warszawy do Göteborga. Rezerwacja została dokonana 9 czerwca br. na podróż w dniach 14-17 czerwca.
Z drugiej strony aż 66,4 proc. respondentów albo nie ma jeszcze zaplanowanej wakacyjnej podróży, albo pomimo iż wie, gdzie chce polecieć, to nie dokonało jeszcze zakupu biletów lotniczych. Wynika to między innymi z konieczności zsynchronizowania daty wyjazdu z innymi osobami (rodziną, partnerem itd.), na co wskazało w ankiecie 45,5 proc ankietowanych.
Chociaż większości wakacje kojarzą się z letnimi miesiącami, to ankietowani odpowiadali, że najchętniej wyjeżdżają we wrześniu (34,5 proc.). Lipiec i sierpień znalazły się na kolejnych miejscach, z 20,5 oraz 16,5 procentami.
Zapytani o to, w jaki sposób najczęściej planują wakacje, 64 proc. ankietowanych wskazało, że wykorzystuje w tym celu strony do planowania podróży typu Fru.pl. 24,3 proc. oznajmiło, że robi to bezpośrednio na stronach dostawców (hotele, linie lotnicze), a 11,7 proc. stawia na wyjazd zorganizowany i korzysta z biur podróży lub doradcy turystycznego.
Jeśli chodzi o kierunki podróży 47,2 proc. bierze pod uwagę miejsca, których wcześniej nie odwiedzało, a 35,7 proc. – atrakcyjną cenę biletów. Pozostali to ci, którzy decydują się zawsze na te same kierunki albo wybierający destynacje, do których można dotrzeć jak najszybciej.
Według danych rezerwacyjnych Fru.pl niespełna 41 proc. osób wyjeżdża na okres 3-5 dni, a prawie 53 proc. na 6 dni i więcej. Najczęściej wyjazdy w trakcie wakacji 2024 trwają 4 dni (17 proc. rezerwacji).
Wakacyjne portfele i ceny
Polacy lubią promocje i mocno zwracają uwagę na ceny, a z drugiej strony wydają się nie oszczędzać, gdy w grę wchodzą najważniejsze urlopy w ciągu roku. Zapytani o wakacyjny budżet w porównaniu do roku ubiegłego, 43,1 proc. odpowiedziało, że jest taki sam jak rok temu, 35 proc. że jest wyższy, a 21,9 proc. – niższy. Maksymalna kwota, jaką Polacy zamierzają przeznaczyć na wakacje 2024 na jedną osobę to w większości (53,8 proc.) 2001-4500 zł. Pozostali deklarowali sumy poniżej 2000 zł na osobę (30,4 proc.) oraz powyżej 4501 zł na osobę (15,8 proc.).
Średnie ceny biletów lotniczych do najpopularniejszych kierunków w okresie wakacyjnym kształtują się następująco: Rzym z Warszawy to 506 zł, a z Krakowa 469 zł; Alicante z Gdańska to koszt 650 zł. Średnia cena biletu z Gdańska do Paryża to 422 zł. Lot do Barcelony z Poznania kosztuje 462 zł. Średnia cena biletu do Londynu to 377 zł z Krakowa i 388 zł z Gdańska.
Najtaniej bilety w okresie letnim udało się kupić osobie podróżującej z Gdańska do Göteborga. Cena biletu lotniczego wyniosła 112,38 zł za pasażera. Rezerwacja została dokonana w maju tego roku, z wylotem pod koniec czerwca.
Wakacyjne kierunki
Europa wiedzie prym – 75,4 proc. ankietowanych właśnie tam planuje wyjechać na wakacje. Najpopularniejsze (według liczby zakupionych biletów) miasta to: Rzym (6,6%), Alicante (4,7%), Paryż (3,4%), Barcelona (2,9%), Londyn (4,3%), Mediolan (3,2%), Malaga (2,1%).
60,8 proc ankietowanych wskazało, że w przypadku podróży w wakacje wybierze kierunki, gdzie jest dostęp do plaży oraz morza czy oceanu.
Zgodnie z wynikami ankiety, coraz więcej osób pragnie dalszych wypraw i zamierza spędzić urlop poza Starym Kontynentem np. w Maroko czy Turcji – to 10,4 proc., zaś 7,3 proc. postawi na egzotykę tj. Meksyk, Zanzibar, Tajlandię. 6,3 proc. planuje podróże po Polsce.
Fru.pl zapytało także ankietowanych o to, w jaki sposób wybierają kierunek swoich podróży. Ponad połowa (56,5 proc.) korzysta z promocji na loty i podróże, 37,9 proc. przegląda strony i blogi podróżnicze, 34,8 proc. szuka inspiracji w mediach społecznościowych, a 28,4 proc. korzysta z rekomendacji znajomych. Pozostali biorą pod uwagę opinie w mediach oraz rekomendacje influencerów.
* * *
FRU.pl to założona w 2007 roku polska internetowa platforma rezerwacji biletów lotniczych. Od początku swojego istnienia, FRU.pl koncentruje się na odpowiadaniu na potrzeby klientów, którzy często mają konkretne plany dotyczące podróży i różne obawy z nią związane. FRU.pl oferuje szeroki wybór lotów w konkurencyjnych cenach, którym towarzyszy profesjonalna i sprawna obsługa klienta świadczona przez zespół polskojęzycznych oraz angielskojęzycznych specjalistów.
Wraz z rozwojem platformy wprowadzono innowacyjne usługi fintech, które są odpowiedzią na częste obawy klientów związane z podróżą i zapewniające większą elastyczność planowania lotów. Usługi te mają na celu sprostanie wyjątkowym wyzwaniom i niepewnościom, które podróżni mogą napotkać podczas podróży, zapewniając im większy spokój ducha.
Mając na celu zadowolenie klientów i wprowadzanie ciągłych innowacji, FRU.pl z zaangażowaniem usprawnia proces rezerwacji podróży oraz zapewnia swoim klientom wsparcie posprzedażowe.
Badania agencji Yotta z kwietnia 2024 roku przeprowadzone metodą CAWI pokazują, że co trzeci Polak zna FRU.pl, a 75% osób, które znają markę, skorzystało z niej przynajmniej raz. 42% osób korzysta z serwisu regularnie, przynajmniej raz na 2 miesiące i częściej.
FRU.pl w swojej ofercie posiada szeroką gamę produktów, jak:
-
-
- FRU Flex– możliwość odwołania lub zmiany terminu lotu bez podania przyczyny;
- FRU Fast Refund– zwrot środków za odwołany lot w ciągu 24 godzin;
- FRU Automatyczna Odprawa– automatyczna odprawa online dokonywana przez konsultantów FRU;
- FRU Medical – ubezpieczenie podróżne;
- FRU Trip Protect – bezpłatne alternatywy w przypadku opóźnienia, odwołania lub zmiany lotu;
- Blokada Ceny– możliwość zablokowania ceny biletu lotniczego na okres do 3 dni
-
Źródło informacji: infoWire.pl / FRU.pl
* Źródło: ankieta „Gdzie Polacy planują swoje podróże wakacyjne w 2024 roku?”, przeprowadzona w formie internetowej na próbie 600 osób, w terminie 6-22.05.2024.
** Źródło: Analiza platformy do rezerwacji biletów FRU.pl na podstawie danych własnych za okres 01.01.2023 – 10.06.2024.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS