Mieszkańcy naszego regionu 7049 razy załatwili swoje sprawy w ZUS korzystając z e-wizyty zamiast osobiście przychodzić do Zakładu. Najwięcej razy przed ekranem komputera zasiadali mieszkańcy Wrocławia, bo aż 3 868, Wałbrzyszanie umówili się na 2 108 wideowizyt a mieszkańcy Legnicy na 1 073. W całym kraju wideo spotkań było ponad 100 tysięcy.
Wideorozmowa z ekspertem ZUS umożliwia załatwienie większości spraw bez konieczności wychodzenia z domu.
– Nasi klienci najczęściej umawiali się na „internetowe spotkania” po to żeby załatwić sprawy związane z emeryturami lub zasiłkami – mówi Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – Kolejną z załatwianych poprzez sieć spraw było potwierdzanie swojego profilu na PUE ZUS – dodaje.
Według rzeczniczki, potwierdzenie tożsamości jest możliwe, ponieważ wizyta odbywa się przy wykorzystaniu kamery komputera lub smartfonu, do której klient musi pokazać swoje dokumenty.
– Dzięki temu te 7 tysięcy Dolnoślązaków, którzy zakładali konta żeby wnioskować o postojowe, bon turystyczny lub wyprawkę nie musiało przychodzić do nas i czekać w kolejce – zapewnia Kowalska-Matis.
E-wizytę ZUS wprowadził w październiku 2020 roku, a codziennie taką formę kontaktu wybiera średnio kilkaset osób dziennie w całej Polsce. W ten sposób klienci ZUS mogą załatwić sprawy dotyczące emerytur i rent, zasiłków, kwestii związanych z prowadzeniem firmy, czy potwierdzeniem profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
Aby zarezerwować e-wizytę trzeba wejść na stronie www.zus.pl w link do umawiania zdalnych konsultacji. E-wizytę trzeba umawiać w placówce ZUS, która jest właściwa ze względu na miejsce zamieszkania. W przypadku płatników składek, powinien być to oddział ZUS właściwy ze względu na adres firmy.
Dzień przed spotkaniem osoba, która umówiła się na e-wizytę w ZUS na wskazany podczas rejestracji numer telefonu otrzyma SMS z przypomnieniem o konsultacji. W dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem, otrzyma też maila z linkiem. Po kliknięciu w link nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS.
Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty.
W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.
Co ważne od lutego 2021 roku klienci mogą umawiać się na konsultacje w języku migowym PJM w sprawie zasiłków oraz emerytur i rent. E-wizyta w języku migowym to szansa na samodzielne załatwienie sprawy z ekspertem ZUS bez konieczności wychodzenia z domu. Z tej formy skorzystało dotychczas blisko sto osób.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS