Końcówka roku zbliża się nieubłaganie, coraz większa grupa pracowników medycznych już wystawia e-recepty a dla tych, którzy zostawili proces podłączenia do Systemu e-Zdrowie (P1) na grudzień zorganizowaliśmy spotkania prowadzone przez Departament Wdrożeń Systemu e-zdrowia CSIOZ. Wszystkie miejsca na spotkania organizowane w cyklu „Tydzień z e-receptą” zostały zajęte już w kilka dni po udostępnieniu możliwości rejestracji. Dzięki uczestnictwie w spotkaniu pracownicy medyczni mogą dowiedzieć się m.in.: w jaki sposób rozpocząć proces wystawiania e-recept, e-skierowań oraz jakie korzyści daje Internetowe Konto Pacjenta (www.pacjent.gov.pl). Przypominamy iż udostępniliśmy zbiór najczęściej zadawanych pytań o e-recepcie, dzięki któremu od razu uzyskasz na nie odpowiedź – dostępny jest tutaj. Poniżej sprawdzisz, które pytania w minionym tygodniu padały w trakcie spotkań najczęściej.
W związku z dużym zainteresowaniem odnośnie procesu wystawiania e-recept z wykorzystaniem bezpłatnej aplikacji dostępnej pod adresem www.gabinet.gov.pl, udostępniliśmy filmy instruktażowe, dzięki którym w szybki sposób wystawisz swoją pierwszą e-receptę. Filmy instruktażowe pokazujące jak skonfigurować gabinet.gov.pl oraz jak wystawić e-receptę są dostępne pod linkiem.
Jak obalić mit o e-recepcie – Top 3 najczęściej zadawanych pytań
- Jak podmiot leczniczy ma zgłosić gotowość do podłączenia do systemu P1?
Złożenie wniosku o dostęp do Systemu P1, jego pozytywne rozpatrzenie i otrzymanie certyfikatów P1 jest rozumiane jako deklaracja gotowości do podłączenia do Systemu P1. W przypadku praktyk indywidualnych lub grupowych, które skorzystają z aplikacji www.gabinet.gov.pl, wystarczy zalogowanie do aplikacji i wystawienie e-recepty za jej pośrednictwem (nie ma konieczności podłączania się do systemu P1 przez RPWDL).
- W jaki sposób lekarze, pielęgniarki/położne zatrudnieni w podmiocie leczniczym mogą zacząć wystawiać e-receptę?
Podmiot leczniczy (właściciel, kierownik etc.) powinien złożyć wniosek o założenie konta w P1 i wygenerować certyfikat poprzez RPWDL (rpwdl.csioz.gov.pl) oraz odpowiednio zaktualizować oprogramowanie o funkcjonalność e-recepty. Należy też wyposażyć się w narzędzie do podpisywania e-recept, tj. certyfikat ZUS, podpis osobisty w e-Dowodzie Osobistym, profil zaufany lub podpis kwalifikowany
- Lekarz prowadzący praktykę zawodową może ją wykonywać w różnych formach: spora liczba lekarzy współpracuje z podmiotami leczniczymi na zasadzie umowy cywilno-prawnej (kontraktu) i jeden lekarz może posiadać nawet kilkanaście różnych adresów podmiotów w swojej księdze rejestrowej. W jaki sposób będzie wystawiał recepty? Jaki adres będzie na recepcie?
Recepty będą wystawiane w zależności od tego, w ramach jakiej praktyki/ podmiotu leczniczego dany lekarz przyjął pacjenta i w związku z tym wystawia e-receptę. Aktualne pozostają dotychczasowe zasady (odpowiednie dane miejsca udzielenia świadczenia są umieszczane na e-recepcie, analogicznie jak na recepcie w postaci papierowej).
Przypominamy, że w przypadku pytań bądź wątpliwości jesteśmy dla Państwa dostępni przez 7 dni w tygodniu w godzinach 6 – 21 pod numerem 19 457 oraz pod adresem e-mail: [email protected].
Jednocześnie informujemy, iż w dniu 23 października br. ruszyła I rekrutacja na szkolenia z Elektronicznej Dokumentacji Medycznej realizowane w ramach Akademii CSIOZ. Szkolenia stanowią rozwinięcie dotychczasowych spotkań i skierowane są do pracowników podmiotów leczniczych (POZ, szpitale). Zapraszamy do śledzenia terminów szkoleń dla POZ. Rekrutacja dla szpitali zostanie wznowiona po nowym roku. Wszystkie informacje oraz formularz rejestracyjny znajdziecie Państwo pod adresem https://akademiaedm.csioz.gov.pl/signin
Osoby zainteresowane zachęcamy do rejestracji.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS