Jak prawidłowo napisać CV? Jak radzić sobie z krytyką? Jak odnaleźć swoje mocne strony? Odpowiedzi na te i inne pytania udzielą eksperci podczas specjalnych warsztatów skierowanych do kobiet opuszczających dom dziecka.
Warsztaty mają na celu pomóc wejść na rynek pracy dziewczętom z placówek opiekuńczo-wychowawczych, rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych w wieku od 18 do 20 roku życia. Zajęcia prowadzone są online i trwają trzy dni, od 2 do 4 września. Udział w nich jest całkowicie bezpłatny.
Podczas warsztatów dziewczęta dowiedzą się m.in. jak napisać CV, przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej czy budować pewność siebie i radzić sobie z krytyką. Poznają również tajniki makijażu do pracy.
– Dziewczęta opuszczające domy dziecka i rozpoczynające dorosłość są bardzo słabo przygotowane do wchodzenia na rynek pracy – tłumaczą organizatorzy akcji. – Różne raporty i badania pokazują, że brakuje im podstawowej wiedzy, która mogłaby im pomóc w napisaniu CV, znalezieniu pracy lub założeniu własnej firmy. Chcemy przeciwdziałać wykluczeniu i dać im realną szansę na zmianę – podkreślają.
W całej Polsce ten problem dotyczy rocznie ok. 3 tys. dziewcząt – zarówno tych, które decydują się opuścić dom dziecka, jak i tych, które po ukończeniu 18 lat pozostają w placówce, by kontynuować naukę.
– Częstym problemem jest także to, że dziewczęta nie wierząc w siebie i nie mając perspektyw na pracę, wcześnie decydują się na założenie rodziny, wypadając z rynku pracy, zanim zdążą na niego wejść. Z czasem, ich szanse na pracę i rozwój zawodowy maleją – dodają organizatorzy. – Ten program to dla nich możliwość wyboru i praktyczna wiedza oraz zawodowe doświadczenie, dzięki którym będą mogły znaleźć pracę – wyjaśniają.
Na warsztaty można zapisać się w za pomocą formularza zgłoszeniowego dostępnego TUTAJ https://sukcestoja.pl/ftf/ Do udziału w programie zapraszają organizatorzy – Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką we współpracy z marką Sephora. Uczestniczki, które zrealizują cały program szkoleniowy otrzymają certyfikat oraz kosmetyki marki Sephora.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS