A A+ A++

Opóźnienia i podróż traktowana jak loteria: uda się dojechać bez problemów, czy się nie uda? To niestety codzienność wielu pasażerów, korzystających z usług polskich przewoźników kolejowych. Co jest przyczyną problemów?

Zaledwie półroczne, spalinowe składy bardzo często się psują: – Jako przewoźnik mamy pełną świadomość sytuacji taborowej w tej części regionu. Zgłosiliśmy już reklamacje do firmy Newag, która wyprodukowała szynonbusy. Bardzo przepraszamy wszystkich pasażerów za zaistniałą sytuację – tłumaczy Paweł Nijaki z POLREGIO.

– Spalinowe zespoły trakcyjne Impuls, dostarczone na zamówienie Województwa Lubuskiego przechodzą choroby wieku dziecięcego – wyjaśnia Łukasz Mikołajczyk, rzecznik prasowy Newagu.

Choć Impulsy zostały zaprezentowane niemal dekadę temu, po torach województwa lubuskiego jeżdżą m.in. najnowsze modele 36WEhd, czyli jednostki hybrydowe – mogą być zasilane zarówno prądem z pantografu, jak i olejem napędowym.

Impuls to całkowicie polska konstrukcja. Pierwsze składy tego typu wyjechały na tory w 2012 roku, a ich producent – nowosądecki Newag – poza składami elektrycznymi opracował także wersję spalinową. W 2013 roku podczas testów pociąg impuls ustanowił rekord prędkości dla pojazdu w całości zaprojektowanego i zbudowanego w Polsce, osiągając 211 km/h.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTour de Konstytucja PL będzie miał przystanek w Częstochowie. Wśród gości m.in. Adam Bodnar
Następny artykułPlener malarski w Żukowie. Są zapisy