Z najnowszego badania wizerunku polskiego przedsiębiorcy wyłania
się obraz osoby kojarzonej z pracowitością, ale przede wszystkim
kombinatorstwem. Polacy wśród kluczowych określeń wymieniaj także wyzysk, a
dopiero później odpowiedzialność i sukces. Jaki jest polski przedsiębiorca w
opinii Polaków?
“Polski przedsiębiorca to pracowity kombinator działający w
nieprzyjaznym dla siebie kraju i jednocześnie bardzo pożyteczny dla
społeczeństwa, ale jego wizerunek pozostaje dla przeciętnego Polaka po prostu
obojętny” – podsumowują wyniki autorzy badania na temat wizerunku polskiego
przedsiębiorcy.
To raport przygotowany przez magazyn “Wprost”, Szkołę Główną
Handlową, agencję badawczą SW Research oraz Radę Polskich Przedsiębiorców
Globalnych. Badanie do raportu zostało przeprowadzone w kwietniu i maju 2024 r.
za pomocą 800 wywiadów. Respondentów zróżnicowano ze względu na płeć, wiek,
wykształcenie, dochód i miejsce zamieszkania.
Pierwszym pytaniem w sondażu było to, które z 8 cech (4
pozytywne i 4 negatywne) najbardziej kojarzą się najbardziej z polskim przedsiębiorcą.
Najwięcej ankietowanych wskazało właśnie na kombinatorstwo (37,8 proc.), a
dalej były pracowitość (34,6 proc.), ale także wyzysk (31,4 proc.) i odpowiedzialność
(22,3 proc.).
Jak zauważają autorzy, kombinatorstwa najczęściej wcale nie
wybierała grupa ponad 50-letnich ankietowanych pamiętających czasy PRL-u,
ale ludzie młodzi do 24. roku życia (41,2 proc.). Starsi najczęściej wybierali pracowitość
(36,6 proc.). Ta cecha była także najczęściej wybierana przez kobiety (38 proc.), mężczyźni najczęściej stawiali właśnie na kombinatorstwo (38,4 proc.).
Założyłeś własną firmę? Kolejnym krokiem w jest wybór sposobu rozliczania się ze skarbówką z tytułu osiąganych dochodów. Odpowiednia formy opodatkowania, dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy, niesie ze sobą korzyści finansowe. Warto o nich wiedzieć!
Pobierz e-booka zostawiając zgody, albo zapłać 20 zł
Masz pytanie? Napisz na [email protected]
Ciekawym pytaniem było to, czy przedsiębiorcy są pożyteczni
dla polskiego społeczeństwa. Tylko 7,5 proc. ankietowanych odpowiedziało NIE,
przy 78,9 proc. odpowiedzi TAK i 13,6 proc. zaznaczających NIE MAM ZDANIA. Z odpowiedzi
na kolejne pytanie dowiedzieliśmy się, skąd tak wysokie uznanie dla roli przedsiębiorców
w życiu społecznym. Płacenie podatków okazało się najchętniej wybieraną
odpowiedzią.
W podsumowaniu do wyników badania autorzy piszą, że na
postrzeganie polskich przedsiębiorców przez Polaków wpływ ma m.in. brak
kampanii informacyjnych, ale też wizerunkowych o wpływie przedsiębiorców na rozwój
kraju, rosnąca liczba zatrzymań i tymczasowych aresztowań przedsiębiorców chętnie
nagłaśniana w mediach, ale także słaba wiedza finansowa Polaków i trudne
warunki prowadzenia biznesu w Polsce, bez wsparcia rządu przy „nadmiernej
ekscytacji przedsiębiorcami z zagranicy”.
MKu
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS