A A+ A++

ORLEN China – nowa spółka PKN ORLEN – będzie centrum kompetencji sprzedażowych, marketingowych, logistycznych i spedycyjnych na rynku chińskim.

Produkty grupy ORLEN są sprzedawane w Chinach od 2016 r. Obecnie sprzedaż olejów silnikowych na tamtejszym rynku opiera się na współpracy ORLEN Oil z lokalnymi dystrybutorami. Zmiana modelu sprzedaży w oparciu o własną spółkę pozwoli w ciągu najbliższych trzech lat wygenerować kilkukrotnie wyższy zysk operacyjny niż obecnie – podaje koncern.

– Powołanie ORLEN China to strategiczna decyzja, której celem jest wzmocnienie pozycji koncernu na perspektywicznym rynku chińskim, ale i w sąsiednich krajach. Zbudowanie własnych kompetencji sprzedażowych na rynku chińskim umożliwi nie tylko zwiększenie sprzedaży, ale też optymalizację kosztów i terminów dostaw. Obecnie w samej Azji nasze produkty eksportujemy do 20 krajów. Co ważne, wraz ze wzmacnianiem kompetencji sprzedażowych, ORLEN China może stać się platformą do plasowania na azjatyckim rynku innych produktów, w tym petrochemicznych – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN ORLEN.

 Zasięg sprzedaży obejmuje obecnie wschodnią część Chin – głównie prowincję Jiangsu i prowincje ościenne oraz okolice portu Szanghaj. Na tym obszarze będzie też działać nowa spółka. Prowincja Jiangsu, zamieszkiwana przez ponad 80 mln ludzi, jest ważnym ośrodkiem przemysłowym, z rozwiniętym przemysłem maszynowym, elektronicznym i samochodowym. Prowincja jest również liderem w tworzeniu specjalnych stref rozwoju, których posiada ponad 150. Strefy te koncentrują bezpośrednie inwestycje zagraniczne, międzynarodowy handel oraz innowacje technologiczne.

Jak informuje PKN ORLEN, wskaźniki ekonomiczne, mimo pandemii COVID-19, wskazują na ogromny potencjał chińskiej gospodarki. Liczba samochodów przypadających na stu mieszkańców jest w Chinach niemal trzykrotnie niższa niż w Unii Europejskiej, z wyraźną tendencją wzrostową. W latach 2007-2017 Chiny odnotowały najwyższy na świecie, wynoszący 55 procent, wzrost zużycia środków smarnych. Sprzedaż produktów ORLEN Oil w Chinach również odnotowywała najwyższe wzrosty spośród wszystkich rynków azjatyckich, na których koncern prowadzi działalność eksportową. W latach 2016-2019 łączne wolumeny sprzedaży środków smarnych koncernu wzrosły na tym rynku niemal 20-krotnie.

Port w Szanghaju. Fot. PAP

Grupa Kapitałowa ORLEN jest obecna w 116 państwach na 6 kontynentach. W Azji produkty koncernu sprzedawane są w 20 krajach przez kilka spółek należących do Grupy, m.in. ORLEN Oil. Rynki azjatyckie charakteryzują się wysoką dynamiką rozwoju gospodarczego – w ostatnim roku odnotowały najwyższy wzrost PKB ze wszystkich kontynentów.

KW 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułŁódzkie obrony dziurawe niczym szwajcarski ser
Następny artykułLeasing w czasach kryzysu. Przyjaciel, na którego możesz liczyć