A A+ A++

– Internet i rozwój zakupów w sieci przekonały konsumentów, że mogą mieć wszystko, czego zapragną, i to dostarczone niemal natychmiast. Zanim klikną przycisk „Złóż zamówienie”, oceniają warunki dostawy i oczekują, że zostanie zrealizowana zgodnie z obietnicą. Aby sprostać tym nastrojom konsumentów, każde zamówienie, które jest dostarczane do klientów, powinno być starannie przygotowane i terminowo zakończone, w przeciwnym razie może to spowodować odpływ klientów na rzecz konkurencji i spadek sprzedaży zamiast jej wzrostu. Natomiast szybka i darmowa wysyłka, będąca odpowiedzią na istotne potrzeby kupujących, może wynieść biznes e-commerce na nowe wyżyny – komentuje Tomasz Cincio, prezes Droplo, globalnej platformy B2B dla sprzedawców online i hurtowni oraz producentów, która umożliwia szybkie nawiązanie współpracy poprzez dostęp sprzedawców do bazy zintegrowanych dostawców i blisko miliona produktów gotowych do sprzedaży w internecie.

Szybka dostawa drogą do lojalności klienta

Ponieważ firmy koncentrują się na tym, aby znaleźć się jak najbliżej konsumenta końcowego, wzrasta zapotrzebowanie na magazyny ulokowane w obszarach gęstego zaludnienia. Jak wygląda sytuacja na świecie? W wielu krajach coraz trudniej jest znaleźć dobre i jakościowe miejsce na magazyn. Dla przykładu, w USA w ciągu ostatnich pięciu–sześciu lat przybyło około 65 tys. m kw. nowych budynków rocznie. Do stycznia 2023 r. ma być oddane do użytku tylko ok. 28 tys. m kw. Jak skomentował Larry Goldwasser, wiceprezes CBRE, największej na świecie firmy doradczej zajmującej się nieruchomościami komercyjnymi, wskaźnik przestrzeni stosunkowo łatwych do zaadaptowania na magazyny jest w Stanach na rekordowo niskim poziomie. Z powodu trudności w znalezieniu nowych i atrakcyjnych cenowo przestrzeni najemcy z branży e-commerce szukają alternatywnych rozwiązań. Jednym z nich jest przebudowywanie pustostanów, aby dostosować je do swoich potrzeb. Przykład? Amazon, jedna z największych platform handlu elektronicznego na świecie, poinformowała w listopadzie o planach otwarcia centrum dostawczego o powierzchni ok. 2 tys. m kw. w ramach projektu przebudowy w Fergus Falls, w stanie Minnesota. Obiekt ma zacząć działać w 2023 r.

Na tym jeszcze nie koniec. Amazon chce jeszcze bardziej inwestować, aby zapewnić klientom jednodniową wysyłkę. Przyczyna? Według tegorocznego raportu PWC aż 72 proc. użytkowników Amazon Prime stwierdziło, że bezpłatna i szybka wysyłka jest głównym powodem, dla którego korzystają z tej usługi.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułViva Las Vegas
Następny artykułŚw. Mikołaj u Seniorów w ZPO