Linie produkcyjne
zostały już wywiezione do Brazylii, a hale zostały sprzedane deweloperowi.
Koncern motoryzacyjny Stellantis zakończył właśnie proces likwidacji zakładu w
Bielsku-Białej, gdzie do niedawna produkowano silniki spalinowe – podał portal Bielsko.biala.pl.
Fabryka FCA Powertrain w Bielsku-Białej rozpoczęła
działalność w 2003 roku. Od tego czasu wyprodukowała ponad 7,3 mln
nowoczesnych silników, które były wykorzystywane w takich modelach
marek jak Fiat, Jeep czy Suzuki. Choć jej likwidacja ruszyła na
początku tego roku, to redukcja zatrudnienia rozpoczęła się już w ubiegłym. Najpierw
pracę straciło 300 osób, a w kolejnym etapie 470. Część załogi
otrzymała propozycję przeniesienia do innych fabryk należących do
międzynarodowego koncernu Stellantis, do którego należał zakład.
Linia produkcyjna popłynęła do Brazylii
Teraz produkcja silników została przeniesiona do fabryki w
brazylijskim mieście Betim. Zakład ten jest drugim co do wielkości producentem
samochodów w Ameryce Południowej, a fabryka o rocznej zdolności produkcyjnej
ok. 850 tys. sztuk jest jednym z największych zakładów Grupy Stellantis. Tam
też została przetransportowana cała linia technologiczna.
Jak podaje portal Bielsko.biala.pl, nowym właścicielem hal
produkcyjnych należących wcześniej do FCA Powertrain została firma DL Invest
Group z Katowic, zajmująca się realizacją projektów
nieruchomościowych.
Nawet 70 mln zł na odprawy
Ze sprawozdania FCA Powertrain wynika, że
spółka postawiona na początku roku w stan likwidacji zakończyła
już procedurę zwolnień grupowych pracowników fizycznych, która mogła
kosztować ją nawet 70 mln zł. To szacowana kwota odpraw, jakie firma wypłaciła
blisko 800 pracownikom w ramach realizowanego programu dobrowolnych odejść oraz
tym, którzy podjęli pracę w innych zakładach koncernu. Obecnie w dawnym
zakładzie w Bielsku Białej pozostali wyłącznie nieliczni pracownicy
administracyjni.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS