Firma Uber po raz pierwszy w swojej historii dzieli się danymi, dotyczącymi ocen użytkowników korzystających z aplikacji. Jak wynika z raportu “Uber Rider Ratings Report”, polscy użytkownicy zajęli wysokie, piąte miejsce na świecie wśród 69 krajów, w których dostępna jest aplikacja. Raport prezentuje m.in., o jakiej porze i w jakie dni można oczekiwać najwyższych not oraz w których polskich miastach użytkownicy mają najwyższe oceny. Dodatkowo Uber przepytał kierowców korzystających z aplikacji w kontekście porad kierowanych do użytkowników Ubera.
Możliwość wzajemnego oceniania w aplikacji Uber ma na celu zarówno promowanie wzajemnego szacunku między kierowcami i użytkownikami, jak również wzmacnianie całej społeczności osób korzystających z aplikacji. Po każdym wykonanym przejeździe użytkownicy i kierowcy mają możliwość wzajemnej oceny od 1 do 5 gwiazdek, na podstawie wspólnych doświadczeń z przejazdu. Wszystkie kursy są sumowane, a ogólna ocena jest wyświetlana obydwu stronom w postaci średniej. Oceny są anonimowe. Uber podkreśla, że szczera, konstruktywna i pełna szacunku informacja zwrotna po wykonanym przejeździe jest wartością dodaną i powinna być ważna dla wszystkich osób korzystających z aplikacji.
Z tego względu, Uber po raz pierwszy w swojej historii publikuje raport prezentujący dane, dotyczące ocen użytkowników aplikacji na całym świecie. Zawiera on analizę wszystkich przejazdów wykonanych od 1 stycznia 2019 roku do 31 grudnia 2019 roku.
Polscy użytkownicy na 5 miejscu wśród 10 najlepiej ocenianych krajów na świecie:
- Chorwacja
- Paragwaj
- Niemcy
- Ukraina
- Polska
- Hiszpania
- Portugalia
- Argentyna
- Chile
- Japonia
Ślązacy z najwyższymi ocenami wśród polskich użytkowników
Aplikacja Uber jest dziś dostępna w 7 lokalizacjach w Polsce: w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i na Śląsku. Kolejność miast w kontekście oceny użytkowników korzystających z platformy kształtuje się w następujący sposób:
- Śląsk
- Poznań
- Kraków
- Trójmiasto
- Łódź
- Wrocław
- Warszawa
Kiedy kierowcy korzystający z aplikacji Uber najchętniej wystawiają 5-gwiazdkowe noty…
Uber dzieli się danymi, aby pomóc użytkownikom zwiększyć ich szansę na wysoką ocenę. Analiza milionów danych z aplikacji pokazuje, że kierowcy najchętniej przyznają im najwyższe noty pomiędzy 6:00 – 10:00 rano. Przy czym, “pierwsza piątka” godzin kształtuje się w następującej kolejności:
- 7:00
- 8:00
- 6:00
- 9:00
- 10:00
Poniedziałek jest na świecie dniem, w którym istnieje najwyższa szansa, że użytkownik uzyska 5 gwiazdek. Podczas, gdy w Polsce – podobnie jak w Stanach Zjednoczonych – tym dniem jest piątek.
… i godziny, kiedy robią to najrzadziej
Kierowcy korzystający z aplikacji Uber na całym świecie najmniej chętnie wystawiają ocenę 5 od północy do godziny 4 nad ranem. Godziny, w których użytkownicy najmniej mogą się spodziewać najwyższej noty, prezentują się w następujący sposób:
- 3:00
- 2:00
- 4:00
- 1:00
- Północ
Niedziela jest dniem, w którym kierowcy są najmniej skorzy do przyznawania najwyższych ocen swoim pasażerom.
Jak poprawić swoją ocenę?
W celu przypomnienia podstaw dotyczących przejazdów z wzajemnym szacunkiem Uber przeprowadził wśród kierowców korzystających z aplikacji ankietę dotyczącą negatywnych czynników, które mogą mieć wpływ na obniżenie oceny użytkownika po przejeździe. Warto się ich wystrzegać, jeśli chcemy mieć w aplikacji jak najwyższe oceny.
5 rzeczy, których sam byś oczekiwał od swojego pasażera
- Nie spóźniaj się. Bądź gotowy do drogi, jak tylko twój kierowca przyjedzie na miejsce odbioru.
- Unikaj trzaskania drzwiami. Jeśli chcesz okazać kierowcy szacunek, powinieneś ostrożnie obchodzić się z jego autem.
- Nie słuchaj zbyt głośnej muzyki. W prośbie o włączenie muzyki nie ma nic złego. Warto się jednak upewnić, czy kierowca nie będzie miało nic przeciwko i czy nie gra ona zbyt głośno.
- Jedzenie i picie podczas przejazdu. Kierowcy sugerują, żeby użytkownicy zapytali przed rozpoczęciem kursu, czy mogą jeść i pić w aucie. Widok tłustych plam po pizzy na tylnym siedzeniu nie jest niczym przyjemnym. Kierowca będzie musiał wtedy posprzątać swoje auto. Niewykluczone też, że obciąży użytkownika dodatkową opłatą za sprzątanie.
- Bezpieczeństwo przede wszystkim. Kierowcy mają świadomość, że odpowiadają w trakcie przejazdu zarówno za bezpieczeństwo swoje, jak i pasażerów. Dla Ubera najwyższy poziom bezpieczeństwa również jest priorytetem, dlatego firma wciąż podejmuje działania usprawniające w tym zakresie. Dzięki temu może na bieżąco wychodzić naprzeciw oczekiwaniom zarówno kierowców, jak i pasażerów.
Uber ma nadzieję, że stosowanie się do powyższych wskazówek zwiększy szansę każdego użytkownika, korzystającego z aplikacji, na jak najwyższą ocenę.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS