Oczywiście działa to też w drugą stronę: dostawcy usług mogą dzięki tej wiedzy lepiej zarządzać swoim biznesem. Trend ten widoczny jest także w ubezpieczeniach. Z miesiąca na miesiąc oferta polis jest bardziej dopasowana do danego klienta. Towarzystwa z kolei, wiedząc o ubezpieczonych coraz więcej, mogą precyzyjnie szacować ryzyko i odpowiednio je rozkładać.
Trzeba przyznać, że nam, dziennikarzom, nie ułatwia to pracy. Jak bowiem sensownie porównać oferty ubezpieczycieli, skoro ilu klientów, tyle różnych wariantów do wyboru? Wykonaliśmy jednak dla państwa tę dosyć mrówczą robotę. Przejrzeliśmy dokładnie oferty towarzystw. Przebrnęliśmy przez pisane gęstym drukiem Ogólne Warunki Ubezpieczenia każdego z nich. Wreszcie porównaliśmy też ceny dla kilku określonych wariantów klientów. Szybko doszliśmy do wniosku, że ten ostatni parametr nie ma już dziś takiego znaczenia i to główna konkluzja płynąca z naszego zestawiania: cena nie jest najważniejsza. Dlatego jej waga w algorytmie oceniającym pozycję towarzystwa jest adekwatnie niższa w stosunku do punktów przyznawanych za zakres ubezpieczenia AC i pakietów dodatkowych.
Czytaj więcej
Oddajemy w państwa ręce ranking pakietów polis dla kierowców. Miejmy jednak świadomość, … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS