A A+ A++

– REKLAMA –

Kierowca przejeżdżający przez przejazd kolejowy w Rzezawie, tak bardzo się spieszył, że zbagatelizował sygnał o nadjeżdżającym pociągu i został uwięziony pomiędzy rogatkami. Było o krok od tragedii.

Na szczęście wszystko skończyło się dobrze. Aby zapobiec tego typu incydentom policjanci Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Bochni zorganizowali profilaktyczną akcję, podczas której przestrzegała kierowców przed tego typu zachowaniem.

– Głównym celem działań funkcjonariuszy bocheńskiej drogówki było zwrócenie uwagi uczestnikom ruchu drogowego na niebezpieczeństwo wynikające z  nieprawidłowego przekraczania przejazdów kolejowo-drogowych. W ramach akcji  profilaktycznej  policjanci przypominali kierującym podstawowe zasady prawidłowego poruszania się w takich miejscach – tłumaczy w rozmowie z Portalem Bochnia Brzesko z Bliska st. sierż. Daniel Bułatowicz, rzecznik prasowy KPP w Bochni.

A te są następujące:

  • Art. 28. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność. Przed wjechaniem na tory jest on obowiązany upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy, oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona.  
  • 2. Kierujący jest obowiązany prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd.  
  • 3. Kierującemu pojazdem zabrania się:  
    1) objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone; 
    2) wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy; 
    3) wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim; 
    4) omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu. 
  • 4. W razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym, kierujący jest obowiązany niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.  
  • 5. Kierujący pojazdem lub zespołem pojazdów o długości przekraczającej 10 m, który nie może rozwinąć prędkości większej niż 6 km/h, przed wjazdem na przejazd kolejowy jest obowiązany upewnić się, czy w czasie potrzebnym na przejechanie przez ten przejazd nie nadjedzie pojazd szynowy, lub uzgodnić czas tego przejazdu z dróżnikiem kolejowym.  






Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKoronawirus: 20 przypadków
Następny artykułNowy budynek Hospicjum Światło na Bielanach gotowy. Inwestycja za 12 mln zł