A A+ A++

Zielonogórscy policjanci – starszy posterunkowy Mateusz Jurkiewicz i posterunkowy Milena Puzio – skierowani zostali na bardzo trudną interwencję, podczas której udzielili pomocy rannemu mężczyźnie. Taka skuteczna pomoc była możliwa dzięki reakcji osoby, która znalazła rannego i powiadomiła służby. Policjanci natychmiast udzielili profesjonalnej pomocy przedmedycznej i opiekowali się nim do czasu przybycia załogi pogotowia ratunkowego. Dzięki empatii oraz zaangażowaniu mundurowych udało się uratować ludzkie życie.

Policjanci często muszą podejmować trudne decyzje i skutecznie działać ratując ludzkie życie czy zdrowie. Patrole wyposażone są w odpowiedni sprzęt, a wszyscy policjanci przeszkoleni z udzielania pomocy przedmedycznej. Takie szkolenia powtarzane są cyklicznie, co pozwala policjantom zdobyć i utrwalić odpowiednie umiejętności, a na miejscu zdarzeń pomaga  właściwie i efektywnie działać.

W czwartek (9 listopada) w godzinach porannych swoją wiedzę z zakresu udzielania pomocy przedmedycznej sprawdzili starszy posterunkowy Mateusz Jurkiewicz i posterunkowy Milena Puzio z III Ogniwa Patrolowo-Interwencyjnego zielonogórskiej komendy. Dyżurny jednostki po otrzymaniu zgłoszenia z Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego wysłał patrol do jednej z miejscowości zielonogórskiego powiatu. W zgłoszeniu była mowa o mężczyźnie, którego obrażenia zagrażają jego życiu. Policjanci błyskawicznie przyjechali na miejsce i w jednym z pomieszczeń domu zastali mężczyznę, któremu natychmiast udzielili profesjonalnej pomocy przedmedycznej. Zielonogórscy mundurowi do czasu przyjazdu załogi pogotowia ratunkowego kontrolowali stan rannego i utrzymywali z nim kontakt słowny. Lekarz, który przyjechał na miejsce zdecydował o przewiezieniu mężczyzny do szpitala.

Ta trudna interwencja to kolejny przykład na jakie sytuacje policjanci muszą być przygotowani podczas swoich służb. Nie bez przyczyny często mówimy o tym, że policjant to zawód, w którym trudno o rutynę. Każda służba może przynieść poważne i skomplikowane zdarzenia, kiedy policjant zmuszony jest do podejmowania trudnych decyzji – nawet tych ratujących ludzkie życie czy zdrowie. Sami policjanci często mówią natomiast, że to właśnie te trudne interwencje są dla nich źródłem satysfakcji zawodowej i motywacji do dalszej pracy.

Informacja dla osób potrzebujących pomocy

Pamiętajmy, że jeśli potrzebujemy pomocy, nie wstydźmy się o nią poprosić.  Zawsze możemy zwrócić się do specjalistów, którzy udzielą nam profesjonalnej pomocy. Najlepiej nawiązać kontakt ze specjalistami:

  • 116 123 – bezpłatny kryzysowy telefon zaufania dla dorosłych, czynny 7 dni w tygodniu od 14:00 do 22:00.
  • 116 111 – bezpłatny kryzysowy telefon zaufania dla dzieci i młodzieży, czynny 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  • 800 121 212 – Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka, czynny 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicja Zielona Góra: Uważajmy na zmiany oznakowania w mieście!
Następny artykułMieszkańcy Jarosławia Przeworska nie żałowali pieniędzy na ratowanie nagrobków