W ostatnim tygodniu kolejnych pięciu zabrzan zgłosiło się do policjantów po tym, jak stali się ofiarami internetowych oszustów. W każdym z tych przypadków do oszustwa doszło podczas dokonywanie zakupów. Łącznie pokrzywdzone osoby straciły kwotę ponad 3 tysięcy złotych.
Jak ustrzec się przed takimi oszustwami?
Nie podejmuj pochopnych decyzji.
Sprawdź, czy cena towaru nie jest zaniżona.
Upewnij się, czy zdjęcia kupowanego przedmioty są prawdziwe.
Nie reaguj na linki do rzekomych środków, które wysyłane są za pośrednictwem zewnętrzny komunikatorów.
Zwracaj uwagę na adres strony (ważny jest każdy znak – często oszuści próbują zastępować kropki myślnikami lub literę “o” zerem!)
Nigdy nie podawaj kodu CVC/CVV Twojej karty płatniczej!
Zawsze zwracaj uwagę, od kogo pochodzi wiadomość – zarówno w przypadku wiadomości e-mail, jak i wiadomości SMS lub wysyłanych w komunikatorach, nazwę nadawcy można dowolnie zmodyfikować (i w ten sposób podszyć się pod prawdziwą firmę).
Czytając daną wiadomość zastanów się, czy jest to normalna forma komunikacji danej firmy? Czy zwykle dostajesz od niej wiadomości właśnie tą drogą?
Zwróć uwagę czy wiadomość wygląda autentycznie? Czy jest napisana poprawną polszczyzną i nie zawiera literówek i innych błędów? Czy ton wiadomości brzmi tak, jak w innych komunikatach, które wcześniej dostawałeś od tej firmy?
Jeśli komunikat tworzy poczucie presji, nakłania Cię do kliknięcia w podany w nim link – zastanów się dwa razy, zanim w niego klikniesz.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS