Korytarz życia
Korytarz ratunkowy to umowny pas ruchu przeznaczony dla pojazdów uprzywilejowanych, czyli policji, straży pożarnej, karetki pogotowia ratunkowego ale także dla służb autostradowych, a nawet lawet i pozostałych służb, których zadaniem jest niesienie pomocy poszkodowanym a następnie uprzątnięcie miejsca wypadku i jak najszybsze udrożnienie ruchu.
Każdy kierowca powinien wiedzieć jak utworzyć korytarz. Oto kilka zasad:
– Jeśli widzisz, że droga zaczyna się korkować – zjedź na bok pasa.
– Nie czekaj do czasu, aż usłyszysz sygnał karetki, zjedź od razu pozostawiając między autami przestrzeń umożliwiającą przejazd dla służb ratunkowych.
– W przypadku, gdy autostrada ma dwa pasy, kierowcy na lewym zjeżdżają zawsze – na lewo, kierowcy na pozostałych pasach – na prawo.
– W ten sposób tworzy się szeroki pas, którym służby ratunkowe mogą dojechać do poszkodowanych i poruszać się w obu kierunkach.
Jazda na suwak.
Jazda na “suwak” to metoda dojazdu do zwężenia jezdni, polegająca na kontynuowaniu ruchu na obu pasach do samego momentu zwężenia, a następnie przepuszczania przez każdy pojazd jednego pojazdu z pasa, który się kończy.
Pojazd wpuszczany:
– dojeżdża aż do końca dostępnego dla niego pasa jezdni,
– nigdy nie zmienia pasa jezdni wcześniej niż przed końcem swojego pasa, nawet jeśli widzi wolne miejsce na pasie sąsiednim,
– będąc już wpuszczonym nie wpuszcza nikogo innego.
Pojazd wpuszczający:
– wpuszcza dokładnie jeden pojazd z pasa, który się kończy i robi to dopiero przy końcu tego pasa, nie wcześniej,
– nie wpuszcza nikogo więcej ponad pojazd, który właśnie wpuścił.
– zachowuje odpowiedni odstęp od pojazdu poprzedzającego by nie tworzyć fantomowego korka.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS