A A+ A++

ŚWIDNICCY FUNKCJONARIUSZE PONOWNIE OSTRZEGAJĄ PRZED OSZUSTAMI, którzy metodą „na policjanta”, „na wnuczka” lub „na pracownika administracji” chcą oszukać seniorów. W dalszym ciągu przestępcy wykorzystują dobre serce, łatwowierność i stan zdrowia osób starszych. Prosimy o przekazywanie informacji rodzicom, dziadkom, sąsiadom, a także wszystkim tym mieszkającym samotnie o możliwości wykorzystania ich życzliwości i zaufania do popełnienia przestępstwa na ich szkodę. NIE DAJMY SIĘ OSZUKAĆ, NIE DAJMY OSZUKAĆ NASZYCH BLISKICH!

PAMIĘTAJMY !!!

Funkcjonariusze Policji NIGDY nie informują o prowadzonych przez siebie sprawach telefonicznie. Policjanci NIGDY nie proszą o przekazywanie pieniędzy.

Pomimo tego, że seniorzy są bardzie świadomi w temacie ewentuylanych oszustw, niestety nie zniechęciło to oszustów i robią wszystko co w ich mocy, żeby swoje działania przestępcze jak najbardziej uwiarygodnić.
 

Dziś o metodzie “na policjanta” i  “funkcjonariusza CBŚP”- porozmawiajmy z naszymi bliskimi – NIE DAJMY ICH OSZUKAĆ!

Metoda „na policjanta” jest uważana za bardziej wiarygodną przez osoby pokrzywdzone.

  • Dzwoniący podaje się za funkcjonariusza policji lub CBŚP, podaje wymyślone nazwisko, a nawet numer odznaki. Na ogół przestępca informuje rozmówcę o tym, że jest potencjalną ofiarą oszustwa.
  • Mówi, że nieznana osoba ma dostęp do danych w jednym z banków i pieniądze rozmówcy są zagrożone a następnie przestępca informuje o tym, że oszust został namierzony.
  • Nalega, by SENIOR wypłacił jak największą sumę pieniędzy z banku i przekazał ją wyznaczonej osobie lub prosi o wykonanie przelewu bankowego na wskazany numer konta.
  • W trakcie prowadzenia rozmowy telefonicznej sprawcy oszustw wywierają na ofiarach również presję czasu.
  • Nie pozwalają im zastanowić się, czy sprawdzić informacji o dzwoniącym.
  • Przekonują starsze osoby, że ich pieniądze pomogą w schwytaniu przestępców a tym samym zostana “uratowane” i nie trafia do oszustów.
  • Wskazują, że gotówka przechowywana na koncie nie jest bezpieczna i może paść łupem oszustów.
  • Czasem pieniądze, które ma przekazać osoba, do której dzwonią mają zostać wykorzystane na pokrycie szkód po wypadku drogowym, na ważną operację czy na zakup samochodu.
  •  
  • Z uwagi na zaufanie, jakim społeczeństwo darzy Policję, podawane dane przez oszusta nie są w żaden sposób weryfikowane, bo wydają się w pełni wiarygodne. Pamietajmy też, że oszuści w trakcie rozmowy z niebywałą precyzją potrafią zmanipulować rozmówcę tak, by uzyskać o nim jak najwięcej informacji.
  • Tuż po przekazaniu pieniędzy kontakt się urywa, a przestępcy znikają z oszczędnościami seniora.

Zwróćmy, jako rodzina, uwagę naszych dziadków i babć na tą najważniejszą kwestię, z której wynika, że ilekroć ktoś w słuchawce mówi o tym, że OSZCZĘDNOŚCI TRZEBA PRZEKAZAĆ na bezpieczne konto, bądź osobie która się po nie pojawi, albo pozostawić w wyznaczonym miejscu, to powinna się im zapalić przysłowiowa “czerwona lampka”. Policja bowiem, ani inne służby, nigdy nie nakażą wykonania takiej czynności komukolwiek, w imię jakiejkolwiek akcji.

PAMIĘTAJMY !!!

Funkcjonariusze Policji NIGDY nie informują o prowadzonych przez siebie sprawach telefonicznie. Policjanci NIGDY nie proszą o przekazywanie pieniędzy.

Oficer Prasowy KPP Świdnica
mł. asp. Magdalena Ząbek

Film 433-62644_1_.mp4

Pobierz plik 433-62644_1_.mp4 (format mp4 – rozmiar 9.16 MB)

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicja Świdnica: Ćwiczenia przeciwpożarowe w świdnickiej komendzie
Następny artykułPowiat Oświęcim: Nowy starosta chce kontynuować styl pracy swojego poprzednika