A A+ A++

Do świdnickich policjantów zgłosił się 72-latek, który padł ofiarą oszustów działających na rynku kryptowalut. Mężczyzna na jednej ze stron internetowych znalazł reklamę dotyczącą platformy inwestycyjnej na której można było sporo zarobić. Wypełnił formularz podając swój numer telefonu. Po jakimś czasie zadzwoniła do niego rzekoma konsultantka, po rozmowach z którą 72-latek stracił ponad 21 tysięcy złotych. Ostrzegamy i apelujemy o zachowanie rozwagi przy tego typu transakcjach!

W miniony czwartek do świdnickich policjantów zgłosił się 72– letni mieszkaniec naszego powiatu, który został oszukany. Jak wynikało z jego relacji na jednej ze storn internetowych znalazł ogłoszenie o możliwości inwestycji w kryptowaluty . Wypełnił formularz podając swój numer telefonu. Po jakimś czasie zadzwoniła do niego kobieta, która przestawiała się jako konsultantka tej platformy. Opowiedziała mężczyźnie jak w krótkim czasie można sporo zarobić.

Przyszłą inwestycję mężczyzna rozpoczął od zainstalowania na swoim telefonie wskazanej przez rozmówczynię „specjalnej aplikacji do obsługi platformy inwestycyjnej” , którą kobieta pomogła zainstalować. Ta „specjalna aplikacja” okazała się oprogramowaniem umożliwiającym zdalne sterowanie systemem operacyjnym przez Internet, po zainstalowaniu którego konsultantka uzyskała dostęp do tego co działo się na telefonie 72-latka.

Następnie konsultantka nakazała wpłatę 250 dolarów. 72-latek wygenerował kod BILK na kwotę 900 złotych i kod przekazał rozmówczyni, następnie mężczyzna miał dokonać kolejnej wpłaty, więc ponownie wygenerował kod BLIK na kwotę 450 złotych i znów jak poprzednio przekazał kobiecie. Kolejnego dnia rzekoma konsultantka znów zadzwoniła i poleciła przekazać wszystkie dane osobowe, a także zdjęcie dowodu osobistego- wg niej potrzebne było to w kolejnych inwestycjach. Przekazała też, że potrzebne są kolejne wpłaty. Mężczyzna wygenerował kolejne kody na łączną kwotę 20 tysięcy złotych.

Następnego dnia do 72-latka zadzwonił pracownik banku( ten prawdziwy) i poinformował mężczyznę o pozytywnym rozpatrzeniu kredytu na kwotę 14 tysięcy złotych, którego wniosek złożony został rzez internet. Kiedy 72-latek zaprzeczył, by wnioskował o pożyczkę okazało się , że oszuści chcieli zaciągnąć także kredyt na mężczyznę. Jednak ten został w porę zablokowany.

Wówczas 72-latek zorientował się, że padł ofiarą oszustów i stracił ponad 21 tysięcy złotych

Po raz kolejny apelujemy o rozwagę podczas wykonywania operacji finansowych. Pamiętajmy, że oszuści cały czas modyfikują swoje metody, których celem jest wyłudzenie pieniędzy. Nigdy pod żadnym pozorem nie instalujmy proponowanych nam przez nieznajomych programów na swoich urządzeniach . Nie otwierajmy również podesłanych nam linków. Zachowajmy zdrowy rozsądek, a wobec obcych bądźmy nieufni.

Oficer Prasowy KPP Świdnica
mł. asp. Magdalena Ząbek

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicja Świdnica: Jak się zachować w czasie burzy?
Następny artykułPolicja Świdnica: Kolejny nietrzeźwy kierujący, wyeliminowany z ruchu przez strzegomskich policjantów