A A+ A++

Policja przed Cyber Weekendem przestrzega przed cybernetowymi przestępcami. Przed nami największy sezon handlowy w roku, który zbliża się wielkimi krokami. A przecież nie trzeba wychodzić z domu, aby wziąć w nim udział. Policja ostrzega, że przestępcy też nie muszą wychodzić z domów.

Prosty projekt strony internetowej, zwiększony ruch w mediach społecznościowych i wygoda sprawiły, że kupowanie i sprzedawanie produktów online stało się filarem nowoczesnego doświadczenia zakupowego. Pandemia COVID-19 spraowodowała, że jeszcze więcej konsumentów zaczęło robić zakupy w Internecie. Dla firm trend ten stwarza zarówno wyzwania, jak i duże możliwości. Większa sprzedaż i większy ruch oznaczają większe przychody. Ale oznacza to również więcej oszustw, ponieważ przestępcy mają jeszcze więcej możliwości okradania konsumentów i sprzedawców.

Jak więc powinni się przygotować detaliści?

Dzięki rozpoczętej kampanii organy ścigania w 16 krajach połączyły siły z Europejskim Centrum ds. Cyberprzestępczości Europolu (EC3) i Radą ds. Ryzyka Handlowego, aby podzielić się praktycznymi poradami, jak przechytrzyć przestępców próbujących nadużywać zakupów online.

Kampania prowadzona jest w ramach akcji e-commerce 2020 (eComm 2020) prowadzonej przez Europol i Austriacką Służbę Wywiadu Kryminalnego (Bundeskriminalamt). Tegoroczna kampania koncentruje się w szczególności na sprzedawcach internetowych, pomagając im lepiej identyfikować oszustwa na ich platformach i umożliwiając im podjęcie kroków w celu ochrony firmy i klientów przed takimi atakami.

Organy ścigania, a także kluczowi partnerzy handlowi, będą udostępniać komunikaty kampanii za pomocą hashtagu #SellSafe, aby dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców. Zagrożenie ze strony przestępców jest bardzo realne: w okresie poprzedzającym tę kampanię kilka krajów przeprowadziło działania operacyjne, w wyniku których w samym październiku aresztowano 22 takich e-oszustów.

Edvardas Šileris, szef Europejskiego Centrum ds. Walki z Cyberprzestępczością (EC3) Europolu, powiedział: „Szczyt sezonu dla cyberprzestępców i oszustów jest tuż za rogiem. Często firmy nie zdają sobie sprawy, że zrealizowały oszukańczą transakcję. Fakt wychodzi na jaw dopiero po kilku tygodniach lub nawet miesiącach. Dlatego oszustwa w handlu elektronicznym są tak niebezpieczne – zanim wszystkie strony zdadzą sobie sprawę, może być za późno na znalezienie przestępcy. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest profilaktyka. Europol współpracuje ze swoimi partnerami z policji i sektora prywatnego w ramach eComm 2020, aby chronić firmy i klientów przed takimi atakami. ”

Bernhard Schafrath, detektyw z Austriackiej Służby Wywiadu Kryminalnego, powiedział: „Przez lata detaliści z głównych ulic miast podejmowali wszechstronne środki w celu ochrony swoich firm przed kradzieżą, włamaniami itp. W XXI wieku firmy internetowe muszą podejmować podobne środki, aby chronić się przed zagrożeniami, takimi jak oszustwa, phishing i oszustwa paczkomatowe. Rozpoczęta dzisiaj kampania uświadamiająca opiera się na doświadczeniach z prowadzonych dochodzeń organów ścigania i ma na celu pomóc kupcom w lepszym rozpoznawaniu luk w zabezpieczeniach na ich platformach i eliminowaniu ich”.

Jak chronić swój e-biznes

Przeniesienie Twojej firmy do świata e-commerce to duży krok. Istnieje kilka prostych środków, które możesz podjąć, aby #SellSafe. Europejskie Centrum ds. Walki z Cyberprzestępczością Europolu zebrało kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć:

• Poznaj swój produkt: sprzedaż niektórych produktów jest bardziej ryzykowna niż innych. Na przykład sprzedaż małych przedmiotów, które można łatwo odsprzedać, na które już istnieje popyt, jest bardziej ryzykowna niż sprzedaż przedmiotów zaprojektowanych osobiście.
• Poznaj swojego klienta: jeśli akceptujesz płatności kartą i wysyłasz cenne towary do swoich klientów, chciałbyś wiedzieć, do kogo wysyłasz te produkty, prawda?
• Zapewnij bezpieczny sposób płatności: Wybór bezpiecznego sposobu płatności ograniczy ryzyko oszustwa.
• Korzystaj z niezawodnej usługi dostawy: wybierz metodę dostawy, dzięki której obsługa towaru będzie profesjonalna i będziesz mógł zgłosić reklamacje.

(Biuro dw. z Cyberprzestępczością)

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLeclerc wybuchł zaraz po przekroczeniu linii mety
Następny artykułZaprojektuj logo Młodzieżowego Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego