Wiele osób uważa, że oszustwa internetowe zdarzają się najczęściej podczas kupowania towaru w internecie, kiedy to kupiony towar pomimo uiszczenia za niego zapłaty nie dociera do właściciela. Tymczasem, jak pokazują ostatnie zdarzenia możemy paść ofiarą oszustów również podczas sprzedaży towaru. Przekonała się o tym mieszkanka naszego miasta, która w internecie postanowiła sprzedać ubranko do chrztu. Prosimy o ostrożność podczas dokonywania transakcji w sieci. Nie zapominajmy, że takie do naszego rachunku bankowego, czy też konta internetowego są danymi wrażliwymi i nikomu nie powinniśmy ich udostępniać.
Wczoraj do dyżurnego ostrołęckich policjantów zgłosiła się mieszkanka naszego miasta i poinformowała o oszustwie podczas sprzedaży ubrań dziecięcych. Powiedziała, że wystawiła w sieci do sprzedaży ubranie do chrztu i wczoraj skontaktował się z nią za pomocą popularnego komunikatora potencjalny kupiec. Po upewnieniu się, że ogłoszenie jest nadal aktualne zaproponował on, aby zakup odbył się za pośrednictwem serwisu aukcyjnego, na co sprzedająca wyraziła zgodę. Po chwili otrzymała ona link, po jego kliknięciu została poproszona o podanie numeru karty bankomatowej, daty ważności i kodu CV, na co również przystała.
Kiedy ostrołęczanka postawiła sprawdzić, czy pieniądze wpłynęły na jej konto zauważyła, że z jej konta ,,zniknęła” kwota prawie 2 tysięcy złotych.
Dalsze postępowanie w tej sprawie prowadzą policjanci z ostrołęckiego wydziału do walki z przestępczością gospodarczą i korupcją.
Pamiętajmy o zachowaniu zasady ograniczonego zaufania nie tylko podczas kupowania towaru, ale także podczas jego sprzedaży.
Nigdy nie podawajmy osobom postronnym danych do naszego konta, są to dane wrażliwe i nikt poza nami nie powinien ich znać.
podkom. Tomasz Żerański
KMP Ostrołęka
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS