A A+ A++
KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Złożenie przez Generalnego Wykonawcę propozycji zmian do umowy realizacji projektu Polimery Police w ramach roszczenia za opóźnione płatności
Art. 17 ust. 1 MAR – informacje poufne.
W nawiązaniu do raportów bieżących nr 30/2023 z dnia 29 sierpnia 2023 roku, nr 38/2023 z dnia 13 listopada 2023 roku, nr 41/2023 z dnia 24 listopada 2023 roku oraz raportu bieżącego nr 4/2023 z dnia 2 lutego 2024 roku Zarząd spółki Grupa Azoty Zakłady Chemiczne „Police” S.A. („Emitent”) informuje o otrzymaniu w dniu 6 lutego 2024 roku przez spółkę stowarzyszoną Emitenta – spółkę Grupa Azoty Polyolefins S.A. („Spółka Stowarzyszona”), od Hyundai Engineering Co., Ltd. jako Generalnego Wykonawcy projektu Polimery Police, kolejnej propozycji zmiany (ang. Change Proposal) do umowy o kompleksową realizację projektu Polimery Police z dnia 11 maja 2019 roku („Umowa EPC”).

Propozycja zmiany dotyczy podwyższenia wynagrodzenia Generalnego Wykonawcy o kwotę 5 841 629 EUR stanowiącej zdaniem Generalnego Wykonawcy sumę odsetek za opóźnione płatności należne z tytułu osiągnięcia kamieni milowych określonych w Umowie EPC. Zgodnie z treścią propozycji Generalnego Wykonawcy w przypadku odrzucenia przez Spółkę Stowarzyszoną propozycji zmiany, Generalny Wykonawca wzywa Spółkę Stowarzyszoną do zapłaty kwoty 5 841 629 EUR tytułem odsetek lub odszkodowania za naruszenie postanowień Umowy EPC, w terminie 14 dni od dnia otrzymania tego pisma.

Zgodnie z kontraktem EPC w formule „pod klucz”, to Generalny Wykonawca jest odpowiedzialny za wykonanie wszystkich prac na każdym etapie projektu, takich jak uzyskiwanie stosownych pozwoleń, zamówienia i dostawy urządzeń oraz materiałów, prace konstrukcyjne, odbiory i rozruch.

W opinii Spółki Stowarzyszonej wstrzymywanie płatności wynagrodzenia Generalnego Wykonawcy nastąpiło:

– na podstawie postanowień Umowy EPC, zgodnie z którymi warunkiem dokonania przez Spółkę Stowarzyszoną odbioru każdego kamienia milowego dla danego podprojektu jest uprzednie dokonanie odbioru wszystkich kamieni milowych dla danego podprojektu poprzedzających dany kamień milowy,

– z uwagi na nieterminowe usuwanie przez Generalnego Wykonawcę wad stwierdzonych w wykonanych pracach.

Propozycja zmiany Umowy EPC poddana zostanie gruntownej analizie i weryfikacji jej zasadności w świetle postanowień Umowy EPC, zgodnie z procedurą przewidzianą w Umowie EPC, oraz innych umów łączących Spółkę Stowarzyszoną z Generalnym Wykonawcą, a także okoliczności faktycznych.

Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej z dnia 12 czerwca 2014, nr L 173/1 ze zm.).

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGRUPA AZOTY SA: Złożenie przez Generalnego Wykonawcę propozycji zmian do umowy realizacji projektu Polimery Police w ramach roszczenia za opóźnione płatności
Następny artykułWybrano pełniącego obowiązki prezesa Orlenu. Na razie to on zastąpi Obajtka