A A+ A++

Rozwiązanie to, skierowane do uczestników programu, pozwala na uzyskanie dostępu do danych o środkach zgromadzonych w PPK, zarówno w skali makro, jak też w odniesieniu do poszczególnych rachunków PPK. Serwis MojePPK dostępny jest w języku polskim, angielskim i ukraińskim.

– Podgląd pod rachunki uczestników MojePPK to ważny krok we wdrażaniu Pracowniczych Planów Kapitałowych. Przygotowana przez nas funkcjonalność umożliwia pracownikom wgląd do zgromadzonych środków w wygodnej formule, bez konieczności pamiętania loginów i haseł. Do tej pory na swoje rachunki w poszczególnych instytucjach finansowych zalogowało się wielu uczestników. Mamy jednak nadzieję, że możliwość szybkiego sprawdzenia stanu swoich oszczędności w jednym miejscu i potwierdzenia słuszności decyzji o oszczędzaniu utwierdzi uczestników PPK w przekonaniu, że warto być w programie – powiedział Robert Zapotoczny, prezes PFR Portal PPK.

Czytaj więcej

Do serwisu MojePPK można zalogować się poprzez stronę mojeppk.pl lub bezpośrednio pod adresem: www.rachunek.mojeppk.pl. Logowanie jest możliwe poprzez profil zaufany (czyli na przykład przez bankowość elektroniczną) lub za pomocą utworzonego w serwisie konta. Portal ma charakter wyłącznie informacyjny. Jakie dane znajdzie uczestnik programu w serwisie MojePPK?

– Przede wszystkim informacje o posiadanych rachunkach PPK, z podaniem nazw pracodawców oraz instytucji finansowych, zarządzających PPK w danych firmach. W szczegółach każdego rachunku można sprawdzić bieżącą wartość zgromadzonych środków oraz wysokość dokonanych wpłat, z podziałem na wpłaty pracownika, pracodawcy i dopłaty państwa. Serwis zawiera także informacje o wypłatach lub zwrotach z rachunku, o ile takie miały miejsce. Pozwala również na wygenerowanie raportu z zestawieniem danych o rachunkach oraz podsumowaniem całości środków zebranych w PPK – wyjaśnia Małgorzata Smołkowska, członek zarządu PFR Portal PPK.

Aktualnie swoje rachunki w serwisie MojePPK sprawdziło już ponad 50 tysięcy uczestników programu. Dodatkowo prawie 10 tysięcy osób, które podjęło próbę zalogowania do serwisu, nie posiada aktywnych rachunków PPK.

– Monitorujemy takie przypadki i staramy się wyjaśnić, czy wynikają one wyłącznie z prób sprawdzenia, czy jest się uczestnikiem PPK, czy też z braku zgłoszenia pracownika do PPK przez pracodawcę. Osoby, które zalogowały się i nie posiadają rachunku PPK, są informowane o tym, w jaki sposób mogą dołączyć do programu. Proces jest bardzo prosty – wystarczy jeden wniosek, złożony pracodawcy, by móc oszczędzać i korzystać z wszystkich zalet PPK. Wszystkie formalności leżą po stronie pracodawcy – tłumaczy Zapotoczny.

Czytaj więcej

Jednocześnie PFR Portal PPK oferuje pomoc osobom, które mimo chęci uczestniczenia w programie nie zostały zgłoszone do Pracowniczych Planów Kapitałowych przez pracodawcę. W takiej sytuacji oraz w przypadku innych pytań dotyczących serwisu i programu PPK, spółka zachęca do korzystania z infolinii, działającej pod numerem 800 775 775.

Partycypacja w programie rośnie z miesiąca na miesiąc – w firmach, zatrudniających powyżej 250 pracowników, wynosi już 45,88 proc. Jedną z wymie … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułArtykuł prawny pt. ˝EMERYTURA˝ PO MĘŻU˝
Następny artykułNa stadionie Włókniarza trwa montaż odwodnienia liniowego