Według estymacji PMR rynek dermokosmetyków w Polsce wart będzie blisko 2,7 mld zł w 2023 r. W raporcie „Rynek dermokosmetyków w Polsce 2023. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2023-2028.” wskazano, że sprzedaż w tym roku w tym kanale dystrybucji osiągnie dynamikę sprzedaży blisko trzykrotnie wyższą niż sprzedaż stacjonarna. Badanie wykazało również, że coraz większą część tego rynku generuje sprzedaż internetowa.
Firma PMR prognozuje, że trend rozwoju sprzedaży dermokosmetyków w internecie zostanie utrzymany w najbliższych pięciu latach. Wzrost znaczenia tego kanału sprzedaży potwierdzają badania konsumenckie, które firma przeprowadziła w styczniu 2023 r.
– Badania na temat zakupu dermokosmetyków jako firma PMR przeprowadzamy cyklicznie od wielu lat. Jeszcze w 2016 r. 3 proc. naszych respondentów wskazywało na dokonywanie zakupu tych produktów w e-sklepie, a 4 proc. w e-aptece. Badanie ze stycznia 2023 r. pokazuje jednak, że ten odsetek wzrósł dziesięciokrotnie – do odpowiednio 28 proc. i 36%proc. – mówi Marta Marszałek, starszy analityk rynku farmaceutycznego i ochrony zdrowia w firmie PMR.
Korzystne ceny wysoko cenione
Sprzedaż dermokosmetyków w internecie w 2023 r. wzrośnie zarówno w ujęciu nominalnym, jak i realnym (tzn. po skorygowaniu o inflację). Wpływ na to ma zmiana zachowań kupujących dermokosmetyki (e-apteki i e-sklepy są coraz popularniejszymi miejscami zakupu dermokosmetyków) oraz inflacja i pogarszająca się sytuacja materialna Polaków (w internecie łatwiej jest wyszukiwać promocje i porównywać ceny produktów niż w sklepach czy aptekach stacjonarnych). Z badania PMR wynika, że obecnie korzystne ceny są bardzo ważnym czynnikiem przy wyborze miejsca zakupu dermokosmetyków niezależnie od płci i wieku kupującego.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS