A A+ A++

The Pokemon Company International, czyli firma odpowiadająca za rozwój pokemonowej marki, wygenerowała w ubiegłym roku prawie 11 miliardów dolarów przychodów ze sprzedaży produktów, wynika z najświeższych analiz. Tym samym Pokemony możemy zaliczyć do ścisłej elity największych licencjodawców.

Pokemon Company to przedsiębiorstwo mające swoją główną siedzibę w Tokio. Podmiot zajmuje się tak naprawdę wszystkim, co pośrednio lub bezpośrednio związane jest z marką Pokemon. Obejmuje to oczywiście gry wideo, gry karciane, seriale telewizyjne, filmy, mangę czy takie obszary jak udzielanie licencji i prowadzenie kampanii marketingowych oraz promocyjnych.

Pokemony w czubie. Prawdziwe mocarstwo licencji i franczyzy

O tym, że Pokemony, to nie jest marka, która jak twierdzą niektórzy, powoli odchodzi do lamusa, poświadcza najnowszy raport zaprezentowany przez instytucję License Global. Otóż z rzeczonych raportów wynika, iż The Pokemon Company było w stanie osiągnąć dokładnie 10,8 mld przychodów ze sprzedaży produktów objętych licencją Pokemon.

W tym wszystkim znajdziemy oczywiście gry wideo, karcianki, zabawki dla dzieci, akcesoria inspirowane popularnymi stworkami i wszystko co pokrewne. Co ciekawe, jest to i tak o 800 mln dolarów mniejszy wynik sprzedażowy niż w roku poprzedzającym. W dużej mierze to zasługa tego, że w 2022 na światło dzienne wyszła niesamowicie popularna gra Pokemon Scarlet and Violet, która święci triumfy do teraz.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZłoty mocno stracił do dolara. Geopolityka w tle
Następny artykułSzczurki, pisklęta i jądra byka – jak naprawdę smakuje kuchnia chińska? Pojechałam spróbować