fot. A.S.O./Billy Ceusters
Rozpiska Pogacara na Mediolan-San Remo. Ullisi przejmuje prowadzenie w Coppi & Bartali. Wiadomości i wyniki ze środy, 20 marca.
Wiadomości dnia
Niewprawne oko mogłoby pomyśleć, że Tadej Pogacar przyjechał na wakacje do Hiszpanii. Słoweniec z uśmiechem na ustach wygrał drugi górski etap Volta a Catalunya.
Zawodnik UAE Team Emirates na mecie trzeciego etapu w stacji narciarskim Port Aine, zapewniał, że nie było mu tak łatwo, jak się mogło wydawać, choć dotychczasowy rekord czasu podjazdu poprawił aż o minutę i 25 sekund.
Finałowy podjazd był wymagający, w dodatku na dużej wysokości. Czułem, że jest zimno i jest niska wilgotność. To bardzo utrudniało sprawę. Ale to był dobry etap dla nas jako zespołu. Jestem szczęśliwy, że wygrałem, ponieważ moi koledzy ciężko na to zapracowali.
Volta a Catalunya 2024: etap 3. Tadej Pogacar powiększa przewagę
Podobnie jak na wtorkowym etapie górskim, Pogacar przypuścił decydujący atak około siedmiu kilometrów poniżej szczytu. Jak przyznał, nie planował tego.
To Mikel Landa zaatakował pierwszy. Wyprzedziłem go, jak zobaczyłem, że zaczyna odjeżdżać. Może to było za wcześnie, ale złapałem dobry rytm i do ostatnich dwóch kilometrów mogłem naciskać. Potem poczułem, że zrobiło się trudniej, ale na szczęście udało mi się dojechać do mety.
Tadej Pogacar w zeszła sobotę wyruszył na trasę Mediolan-San Remo, zaopatrzony w ciekawą rozpiskę, naklejoną na jego rowerze.
Grafika przedstawiała trzynaście odcinków wyścigu, podzielonych na oznaczone kolorami strefy żywienia, podjazdy i przypomnienia o nawodnieniu w określonych porach. Zdjęcie tego na X umieścił Philippe Gilbert.
„HLN” postanowił zgłębić temat, zwracając się o wyjaśnienia do specjalisty ds. żywienia w UAE Team Emirates, Gorki Prieto-Bellvera.
Grafika nie kryje w sobie żadnych większych naszych tajemnic. Przede wszystkim nie używamy takich pasków zawsze i wszędzie. Tylko na ciężkich i długich wyścigach, a zwłaszcza w monumentach. Zależnie od charakteru i trudności wyścigu oraz dostosowania do konkretnego statusu, zadania lub celu, każdy zawodnik otrzymuje spersonalizowany „harmonogram butelek z wodą”.
Pasek doskonale informuje, który z opiekunów będzie dostępny, gdzie i kiedy, dokładnie z jakim rodzajem butelki do picia. Litery X i H2O odnoszą się do dawek – 30, 60 lub 90 gramów – węglowodanów w butelce. Ci, którzy muszą jechać „na całość”, potrzebują więcej węglowodanów. Kolarze, którzy, że tak powiem, muszą jedynie podążać za peletonem, biorą mniej. Kolory wskazują osoby, którzy je podają.
Jedzenie we właściwym czasie jest bardzo ważne. Jeśli kolarz tego nie zrobi, może to poważnie pokrzyżować jego plany i ambicje. Dyrektorzy sportowi regularnie mu o tym przypominają, a pasek służy jako wyraźne „przypomnienie”. Ostateczna decyzja, czy chce to przyjąć, zależy od kolarza. Może się zdarzyć, że wciąż ma butelkę z wodą i nie potrzebuje jej od razu. Po wyścigu szczegółowo analizujemy, co i ile zawodnik zjadł oraz ile zużył energii. Będziemy stosować tą formę informacji podczas kolejnych wyścigów.
Grupa Israel-Premier Tech w ramach środków ostrożności usunęła wyraz „Israel” ze swoich wszystkich pojazdów.
Rzecznik Israel-Premier Tech wyjaśnił problem w rozmowie z „road.cc”:
Wciąż z dumą ścigamy się jako grupa o nazwie Israel-Premier Tech i koszulkami z taką nazwą tak jak to było w poprzednich latach. Zespół podjął jednak szereg środków ostrożności przed sezonem 2024.
Podjęto decyzję o użyciu monogramu IPT, składającego się z Gwiazdy Dawida i Premier Tech ‘PT’, na pojazdach zespołu i innych elementach marki. Monogram zespołu jest integralną częścią tożsamości marki Israel-Premier Tech od 2023 roku, kiedy to po raz pierwszy został uwidoczniony z tyłu koszulki zespołu, a taki branding pojazdów jest widoczny od pierwszych wyścigów IPT w Europie w lutym tego roku.
Zespół podjął “szereg środków ostrożności przed sezonem 2024” w celu zapewnienia bezpieczeństwa podczas trwającego konfliktu Izrael-Hamas. Jednym z takich środków było wyposażenie kolarzy w nieoznakowane stroje treningowe.
Wyniki dnia
Classic Brugge-De Panne 2024. Jasper Philipsen z chaosu
Settimana Coppi e Bartali (2.1)
Diego Ulissi (UAE Team Emirates) wygrał na Sogliano al Rubicone drugi odcinek wyścigu Settimana Internazionale Coppi e Bartali (156,5 km).
Włoch po walce na rundzie, z pięciokrotną wspinaczką na Sogliano al Rubicone (3,3 km; 6,1%), o 3 sekundy wyprzedził dwóch młodych rywali, swojego rodaka Davide de Pretto (Jayco AlUla) oraz Irlandczyka Archie Ryana (EF Education-EasyPost).
Hubert Grygowski (Arkea-B&B Hotels Continentale) przyjechał ze stratą 15 minut na 101. miejscu i jest 127. w klasyfikacji generalnej.
Liderem wyścigu został Ulissi.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS