fot. Marco Alpozzi / Lapresse
Zwycięzca „Wielkiej Pętli” już nie robi w gacie. Kłopoty Lotto Dstny. Remco Evenepoel może połączyć Giro z Tourem. Wiadomości z wtorku, 24 września.
Wiadomości dnia:
W ciągu ostatnich lat czasy pokonywania podjazdów z roku na rok biją rekordy. Obok ewolucji w aerodynamice i metodach treningowych, Tadej Pogacar mówi o zmianach, jakie zaszły w jego odżywianiu których nawet sobie nie wyobrażał, kiedy po raz pierwszy wygrał Tour de France.
Słoweniec w podcaście Petera Attii został zapytany o jego sportowy postęp, jaki zanotował w 2024 roku.
Nie zmieniłem li treningu na rowerze, więcej trenowałem u podstaw, więcej poza rowerem, zagłębiłem się również w problem odżywiania. Moja dieta jest właściwie taka sama przez cały rok. Nigdy nie nakładam na siebie zbyt wielu ograniczeń. Nigdy też nie mówię sobie: nie możesz zjeść ciasta czy czekolady. Inaczej w pewnym momencie można załamać się i całkowicie oszaleć.
Potrzeba równowagi w życiu. Nawet przy niezdrowej żywności. Na przykład, kiedy jadę na wakacje, to po prostu cieszę się dobrym posiłkiem. Ale to jest jedzenie wysokiej jakości. Nie spożywam ogromnych ilości jedzenia, więc nigdy nie przybieram na wadze.
Pogacar powiedział, że jego waga podczas Touru oscylowała wokół 65 kilogramów, a poza sezonem zwykle wahała się przy 69. Otwarcie mówi o wzroście spożycia węglowodanów na godzinę, co odgrywa rolę na poziomie, jakie osiąga współczesne kolarstwo, ponieważ zawodnicy mają większe zapasy energii.
W napoju mamy albo 30, albo 60 gramów węglowodanów na bidon, szczerze mówiąc wolę 30 gramów, bo wtedy mogę spożyć więcej, ale gdy jest ciężki etap, lepiej mieć 60 gramów w bidonie i jeść mniej – na ciężkich etapach trzeba w siebie załadować 120 gramów na godzinę
– wyjaśnia.
Na łatwiejszych etapach mamy od 60 do 90 na godzinę… 5 lat temu 120 gramów na godzinę wydawało się niemożliwe, ale z dobrym jedzeniem […] i z naszym dietetykiem, który wymyślił bardzo dobre żele i napoje, które są łatwo przyswajalnie dla jelit. Odkąd stworzyli te produkty, nie mam problemów żołądkowych. 5 lat temu zawsze robiłem w gacie po wyścigach etapowych lub długich wyścigach, a teraz nawet jedząc 120 gramów nie mam tego rodzaju problemów.
Pogacar wypowiedział się również o jego stosunku do Tour de France.
Tour de France to największy wyścig w kolarstwie. Aby utrzymać się na szczycie, trzeba wziąć udział w Tour de France i tak, walka między mną a Jonasem [Vingegaardem], wzajemne napędzanie się, a Tour stanowi test na to, kto jest najlepszy w danym roku.
W Tour de France pojawię się do czasu, gdy będę czerpał z tego przyjemność. Kiedy ten stres przestanie mnie bawić, odstawię rower na lato do garażu.
Patrick Lefevere, menadżer zespołu w Soudal Quick-Step, stwierdził w rozmowie z „La Dernière Heure”, że Remco Evenepoel w przyszłym sezonie może wystartować w Giro d’Italia i Tour de France.
Chociaż tak naprawdę chcieliśmy go zabrać na start Primavery. Wyścig na 300 kilometrów może się przydać. Ale kolarstwo się zmieniło. Wielkie działa nie potrzebują już przygotowań na Mediolan-San Remo. Teraz trenują inaczej.
Remco niewątpliwie pewnego dnia wystąpi w San Remo i Ronde van Vlaanderen, ale nie teraz. Być może dopiero po osiągnięciu swojego wielkiego celu: wygraniu trzech Wielkich Tourów. Potem zobaczymy. Najważniejsze aby nadal dobrze się bawił.
Evenepoel myśli o zaliczeniu Giro-Tour w przyszłym roku. Właściwie tego chciał w tym sezonie, ale jego trener zmienił plany. Jednak jest to realistyczne w 2025 roku. Pogacar pokazał, że można wygrać oba wyścigi jeden po drugim. Każdy, kto zna Remco, wie, że czerpie on z tego motywację.
Oczywiście wiąże się to z zupełnie innymi przygotowaniami. Będzie musiał po raz pierwszy osiągnąć szczyt w połowie kwietnia, bo jego sezon zacznie się później. Przed Giro wciąż może wystartować w Mediolan-San Remo.
Maxim Van Gils posiada kontrakt z Lotto Dstny do końca 2026 roku, ale według „Het Laatste Nieuws” nie jest pewne, czy w przyszłym roku nadal będzie jeździł dla belgijskiego zespołu. Movistar i Astana Qazaqstan chcą przejąć utalentowanego Belga.
Wiosną Van Gils przedłużył kontrakt z Lotto Dstny. Według HLN miało to miejsce tuż po wyścigu Ruta del Sol, który został skrócony do jazdy indywidualnej na czas i który Van Gils wygrał. 24-letni kolarz zajął następnie trzecie miejsce na Strade Bianche, siódme w Mediolan-San Remo, trzecie w Fleche Wallonne i czwarte w Liege-Bastogne-Liege, a także zwyciężył w Eschborn-Frankfurt i Grosser Preis des Kantons Aargau.
W związku z tym wartość rynkowa Van Gilsa znacznie wzrosła. Zawodnik uważa zatem, że zasługuje na lepszą pensję, ale Lotto Dstny nie posiada na to środków – częściowo ze względu na utratę po tym sezonie tytularnego sponsora Dstny. W tej sytuacji menedżer Van Gilsa rozpoczął rozmowy z innymi zespołami, w tym z Movistarem i Astana Qazaqstan.
Według HLN grupa Lotto Dstny nie jest gotowa współpracować z Van Gilsem w sprawie rozwiązania umowy. Aby dokonać zmiany, wymagana jest zgoda wszystkich trzech stron: zawodnika, jego obecnego zespołu i nowego zespołu. Van Gils zgodnie z prawem belgijskim może także powołać się na ustawę z 1978 roku, która umożliwia sportowcowi rozwiązanie umowy, jeśli wypłaci swojemu byłemu pracodawcy odszkodowanie w wysokości równej wynagrodzeniu za pozostały okres umowy, maksymalnie za 36 miesięcy.
Van Gils nie jest jedynym kolarzem, który może uciec z Lotto. Jarno Widar jeździ obecnie w drużynie szkoleniowej Lotto Dstny, ale w 2026 roku ma przejść do podstawowego składu, w którym pozostanie co najmniej do końca 2027 roku. Ostatnio jednak widziano nastolatka w Red Bull’s Athlete Performance Center (APC), informuje „WielerFlits”.
Red Bull od lat dzieli budynek APC z niemieckim zespołem BORA-hansgrohe, który w tym roku został przejęty przez producenta napojów energetycznych i dlatego nosi nazwę Red Bull-BORA-hansgrohe. Zespół przeprowadza w budynku testy wysiłkowe nowych zawodników. Potwierdza to zainteresowanie młodym Belgiem, który został poddany testom pod kątem formowania nowego, młodzieżowego zespołu niemieckiej formacji.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS