Urząd: przerzucanie odpowiedzialności za gospodarkę
Jak ustalił prezes UOKiK, Vectra wykorzystała kwestionowane klauzule i modyfikowała umowy w oparciu o zmianę wysokości wskaźnika inflacji. Urząd uważa, że tym samym firma przerzucała na konsumentów całą odpowiedzialność za zmieniającą się sytuację gospodarczą.
„Sygnały, które dotarły do Urzędu wskazują, że w tym samym czasie nowym klientom spółka w dalszym ciągu oferowała zawarcie umowy na starych cenach. W niektórych przypadkach już w krótkim czasie po zawarciu umowy klienci dowiadywali się, że dojdzie do podwyżki” – relacjonuje UOKiK.
Jak wynika z treści dzisiejszej decyzji UOKiKu, Vectra proponowała, że zmieni postępowanie, ale urząd uznał jej ofertę za niewystarczającą. „Prezes urzędu uznał, że przyjęcie zobowiązania w zaproponowanym przez spółkę kształcie nie umożliwi wyeliminowania wszystkich zauważonych w toku prowadzonego postępowania nieprawidłowości oraz nie doprowadzi do usunięcia ich skutków” – napisał UOKiK.
– Zawierając jako konsumenci umowę, powinniśmy wiedzieć, ile będziemy za daną usługę co miesiąc płacić. Cena jest kluczowym elementem wpływającym na decyzje o zawarciu umowy, powinna być jasno i zrozumiale nam komunikowana. Jeśli przedsiębiorca kusi konsumenta atrakcyjną ofertą po to, by wkrótce po zawarciu umowy podnieść cenę w oparciu o wskaźniki sprzed jej zawarcia, to klauzul, które na to pozwalają, nie można uznać za obiektywne i uczciwe – mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Vectra: złożymy odwołanie
Gdy decyzja urzędu o karze uprawomocni się, Vectra będzie musiała również zwrócić uprawnionym konsumentom sumę uiszczonych podwyżek abonamentowych i poinformować, że przestała stosować klauzule abuzywne. „Postanowienia uznane prawomocnie za niedozwolone są bezskuteczne i nie wiążą konsument … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS