A A+ A++

Ritomo Miyata otrzymał szansę ścigania się w Europie po świetnym sezonie 2023 w Japonii. Jest piątym kierowcą w historii, który został mistrzem zarówno Super Formuły, jak i SUPER GT w tym samym roku i jednocześnie był najmłodszym zawodnikiem, który tego dokonał.

24-latek zrobił wrażenie na ekipie Toyoty z Długodystansowych Mistrzostw Świata. Uczestniczy w programie „WEC Challenge Driver”, chociaż nie miał okazji przetestować mistrzowskiego GR010 HYBRID podczas niedawnych testów debiutantów w Bahrajnie. Wynikało to z kolizji terminów z finałem SUPER GT w Motegi.

Możliwość ścigania się zarówno w F2, jak i ELMS w 2024 roku ma na celu dalsze przygotowanie go do ewentualnych startów w najwyższej klasie Hypercar w serii WEC. Przymierzany jest na następcę Kamui Kobayashiego, gdy ten ostatecznie odwiesi kask na kołek, by w pełni skupić się na roli szefa zespołu.

– Pierwszą rzeczą, którą chcę wyrazić, jest moje szczere podziękowanie dla Morizo [Akio Toyoda] i wszystkich w TGR za możliwość startów w FIA F2 i ELMS – powiedział Miyata.

– Zostałem wybrany do programu szkoleniowego w WEC Challenge, rozpoczętego w 2023 roku, co dało mi więcej okazji do odwiedzania Europy wraz całą ekipą i pozwoliło na udział w testach w symulatorze Toyota Gazoo Racing Europe – dodał. – Wszyscy bardzo wspierali moje pragnienie aktywności na arenie światowej. Jestem także bardzo zaszczycony, że zostałem wybrany jako kierowca rezerwowy zespołu TGR WEC.

– Chciałbym podziękować Morizo, prezesowi Sato i wszystkim w TGR za tę szansę, a także członkom europejskiej części zespołu – dodał.

Czytaj również:

Formacja, z którą będzie współpracował w F2 nie została jeszcze podana. Natomiast w European Le Mans Series dołączy do ekipy Cool Racing, w kategorii LMP2.

Początkowo spodziewano się, że Miyata będzie kontynuował kooperację z TOM’S w Super Formule w przyszłym roku i połączy to z programem w nowej klasie LMGT3 w WEC, przywdziewając barwy Lexusa.

Jednak zamiast tego będzie rozwijał swoją karierę w F2, a Toyota tłumaczy, że angaż Ryo Hirakawy jako rezerwowego kierowcy McLarena w F1, wpłynął na zmianę programu Miyaty.

Kazuki Nakajima, wiceprezes formacji Toyota WEC, powiedział: – Program WEC Challenge rozpoczął selekcję i szkolenie kierowców od zeszłego roku i zakładał też określone działania pod kątem Miyaty na sezon 2024. Jestem zadowolony, że otworzyła się możliwość startów w F2 oraz ELMS i chciałbym podziękować wszystkim zaangażowanym w te działania.

– W szczególności jego udział w F2 stał się możliwy dzięki wsparciu Morizo i Hirakawy, który został kierową rezerwowym McLarena. Oczywiście wpłynęły też na to własne osiągnięcia Miyaty w 2023 roku – dodał. – To dla niego świetna okazja, aby zdobyć doświadczenie zarówno w wyścigach samochodów jednomiejscowych, jak i imprezach długodystansowych. Otworzy to przed nim wiele możliwości w zależności, jak ciężko będzie pracował.

Jest jedna kolizja między F2 a ELMS w 2024 roku. Runda serii będącej przedsionkiem Formuły 1 na Silverstone wypada w ten sam lipcowy weekendu co czterogodzinny wyścig w Imoli.

Czytaj również:

Video: GP Makau 2023 – Formuła 3, Wyścig

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Trzeba było dziada pogonić”. Była prokurator Anna H. o biznesmenie, który korumpował prokuratorów, sędziów, polityków
Następny artykułZapomniane rzeźby na Bulwarowej. Wstydliwa sprawa dla miasta kultury