A A+ A++

Lato w Polsce nie zawsze należy do najprzyjemniejszych. Obecnie znaczna część kraju od kilku tygodni boryka się z falą upałów, a temperatura na zewnątrz nierzadko przekracza 30 st. Celsjusza. W okresie wakacyjnym obserwuje się wzmożony ruch turystów w środkach transportu publicznego. Wiele osób decyduje się na podróż pociągiem, licząc na sprawne i komfortowe dotarcie do celu. Niestety nie zawsze przebiega to w ten sposób.

Zobacz wideo Czy Polacy są zadowoleni z PKP?

Reklamacja na upał w PKP. Brak klimatyzacji to koszmar pasażerów

Niedawno pisaliśmy o koszmarnym upale, jakiego doświadczyli pasażerowie składów na trasie Wiedeń-Gdynia oraz Warszawa-Wrocław. Niedziałająca klimatyzacja sprawiła, że wnętrze wagonów nagrzało się do rekordowych 40 st. Celsjusza. Podróżni spędzili w nieklimatyzowanych przedziałach wiele godzin, co mogli przypłacić własnym zdrowiem.

Obecnie klimatyzację posiada blisko 83 proc. naszych wagonów oraz wszystkie elektryczne zespoły trakcyjne (Pendolino, Flirty, Darty i ED74)

– zapewnia Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Intercity, w oświadczeniu dla Gazeta.pl. Dodaje również, że w przypadku stwierdzenia braku właściwie działającej klimatyzacji, pasażer powinien zgłosić ten fakt drużynie konduktorskiej.

Pasażerom pociągów PKP przysługuje prawo do reklamacji Fot. Piotr Skórnicki / Agencja Wyborcza.pl

Gdy próba przywrócenia klimatyzacji przez obsługę pociągu nie przyniesie efektu, wówczas w miarę możliwości na trasie wzywany jest pracownik serwisu. Ponadto w trakcie podróży drużyna konduktorska, w zależności od frekwencji w pociągu, proponuje pasażerom zmianę miejsca do wagonów, w których klimatyzacja zapewnia właściwy komfort

– wyjaśnia dalej Dutkiewicz. 

Kiedy można żądać zwrotu pieniędzy za bilet PKP? Reklamacja krok po kroku

PKP Intercity informuje na swojej stronie, że podstawą do złożenia reklamacji może być m.in. “niewykonanie lub nienależyte wykonania umowy przewozu”. Co się kryje pod tym stwierdzeniem? Okazuje się, że całkiem sporo. Podróżny może oficjalnie poskarżyć się na opóźnienie pociągu na trasie krajowej, jak i zagranicznej, komfort podróży, jakość obsługi, a także dodatkowe koszty poniesione w związku z niewłaściwą realizacją umowy. 

Reklamację można przesłać za pomocą formularza kontaktowego lub mailowo. Powinny się w niej znaleźć następujące informacje: nazwa i adres przewoźnika, imię, nazwisko i adres zamieszkania składającego reklamację, uzasadnienie roszczenia, kwotę roszczenia, adres do wypłaty uznanego roszczenia lub numer konta bankowego oraz podpis. Każda reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie. Jeśli masz ochotę, to zagłosuj w naszej sondzie, która znajduje się poniżej.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzedsiębiorco, pamiętaj o comiesięcznym składaniu deklaracji rozliczeniowej
Następny artykułW ten weekend na Muchowcu będzie głośno. Odbędą się Driftingowe Mistrzostwa Polski