R e k l a m a
Podręczniki szkolne mogą kojarzyć się z przymusową lekturą, stresem przed kartkówką i raczej niezbyt ciekawym przedstawianiem wiedzy. Współcześnie dzięki rozwojowi między innymi kognitywistyki, pedagogiki oraz psychologii rozwoju człowieka książki dla uczniów stają się coraz bardziej przystępne i angażujące. Lektura interesującego podręcznika z dziedziny biologii, chemii czy geografii może stać się pożytecznym spędzaniem czasu zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych, którzy chcę odświeżyć sobie zapomnianą wiedzę.
Cechy wartościowego i ciekawego podręcznika szkolnego
Spełnianie wymogów programu nauczania to ważny, ale nie jedyny cel dobrej jakości podręcznika szkolnego. Nawet najbardziej kompleksowe kompendium wiedzy nie zaangażuje ucznia, jeśli będzie napisane zbyt trudnym językiem lub będzie przedstawiać jedynie suche fakty naukowe. Jakie powinny być cechy podręcznika, który zainteresuje dzieci i dorosłych?
Po pierwsze, sposób prezentowania informacji powinien być przystępny i klarowny. Uczeń musi rozumieć czytany tekst i dostrzegać sens takiego, a nie innego rozmieszczenia materiału w książce. Podział na części tematyczne, wyjaśniające zawiłe tematy komentarze i regularnie pojawiające się podsumowania pomagają usystematyzować materiał i ułatwiają naukę.
Po drugie, forma podręcznika powinna być atrakcyjna i zróżnicow … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS