A A+ A++

Powiat Puławski otrzymał dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Działanie 10.4 Kształcenie zawodowe (typ projektu nr 1 lit. a-n) Priorytet X Lepsza edukacja na realizację projektu: pn. „Podniesienie jakości kształcenia zawodowego w Powiecie Puławskim – II edycja” – dnia 30.08.2024 została podpisana umowa.

Całkowita wartość projektu: 5 094 958,06 zł

Otrzymane dofinansowane: 4 585 348,22 zł

Celem projektu jest wdrożenie programów rozwojowych szkół prowadzących do podniesienia jakości i rozwoju kształcenia zawodowego w powiecie puławskim do 31.08.2027 w 6 szkołach dla których organem prowadzącym jest Powiat Puławski. Cel zostanie osiągnięty w okresie: 1 stycznia 2025 – 31 sierpnia 2027 poprzez realizację staży, doradztwa /szkoleń dla 412 uczniów i szkoleń/ studiów podyplomowych podnoszących kwalifikacje zawodowe 81 nauczycieli oraz wsparcie potencjału dydaktycznego 6 szkół biorących udział w projekcie.

Szkoły objęte projektem:

1. Zespół Szkół nr 1 im. Stefanii Sempołowskiej w Puławach.

2. Zespół Szkół nr 2 im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Puławach.

3. Zespół Szkół nr 3 im. Marii Dąbrowskiej w Puławach.

4. Zespół Szkół nr 2 w Nałęczowie.

5. Zespół Szkół im. Jana Koszyc Witkiewicza w Kazimierzu Dolnym.

6. Zespół Kształcenia Zawodowego w Puławach.

Rezultaty projektu:

– Nabycie kwalifikacji/kompetencji przez 360 uczniów i  81 nauczycieli.

– Rozwój kształcenia zawodowego na obszarze objętym projektem (6 Szkół)

– Zacieśnienie współpracy  szkół z przedsiębiorcami z otoczenia społeczno – ekonomicznego.

Grupa docelowa:

Projekt jest skierowany do uczniów  z obszaru województwa lubelskiego, które w przypadku osób fizycznych uczą się, pracują, lub zamieszkują na obszarze województwa lubelskiego  w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego; w przypadku innych podmiotów – posiadają jednostkę organizacyjną na obszarze WL.

Uczestnikami projektu będą:

a) Uczniowie szkół kształcenia zawodowego – technikum, szkół branżowych I stopnia i szkół branżowych II stopnia ZS1, ZS2, ZS3, ZN,ZK ZKZ– łącznie 412 Uczniów w tym 212 Kobiet

b) Szkoły prowadzące kształcenie zawodowe których organem prowadzącym jest Powiat Puławski ZS1,

ZS2, ZS3, ZN,ZK ZKZ.

c) nauczyciele zatrudnieni w w/w szkołach 81 Nauczycieli w tym 60 Kobiet

Projekt podzielony jest na 8 zadań:

Zadanie 1. Staże uczniowskie we współpracy z pracodawcami

W ramach zadania 195 uczniów weźmie udział w stażach w wymiarze 160 godzin – będzie to  jedna z form współpracy z przedsiębiorcami. Stażyści zapoznają się z najnowszymi rozwiązaniami techno –produkcyjnymi i pracować będą na najnowocześniejszym parku maszynowym. Umożliwi to pogłębienie i zastosowanie już zdobytej wiedzy i umiejętności zawodowych w rzeczywistych warunkach pracy co zwiększy ich szanse na zdobycie zatrudnienia. Absolwenci staną się pracownikami gotowymi do podjęcia zatrudnienia bez konieczności przeszkalania ich u nowego pracodawcy.

Zadanie 2. Doradztwo zawodowe i wizyty zawodoznawcze u pracodawców

(warsztaty grupowe, indywidualne zajęcia z doradztwa zawodowego, zajęcia zawodoznawcze u pracodawców)

Doradztwo zawodowe  przyczyni się do tego, by uczniowie  nie byli skazani na samodzielny wybór zawodu, by nie wpadali również w pułapkę powielania wyborów swoich kolegów i podążania za modą co jest związane z niższym poziomem bezrobocia strukturalnego.  Więcej uczniów  będzie mogło zdobyć satysfakcjonującą pracę, odpowiadającą ich umiejętnościom i predyspozycjom, a pracodawcy będą mogli korzystać z wykwalifikowanych pracowników

Zadanie 3. Współpraca ze szkołami wyższymi  (Warsztaty we współpracy z uczelnią dla uczniów i nauczycieli)

Na wysoką jakość kształcenia zawodowego wpływa efektywna współpraca szkół z uczelniami wyższymi. Zarówno w szkole, jak i na uczelni, młodzi ludzie zdobywają wiedzę, umiejętności i doświadczenie niezbędne do funkcjonowania na rynku pracy. Taka współpraca jest korzystna dla każdej ze stron i przekłada się na wyższą jakość kształcenia.

Zadanie 4. Wsparcie uczniów w zakresie zdobywania dodatkowych uprawnień i kwalifikacji zwiększających ich szanse na rynku pracy- kursy wewnętrzne realizowane w ZKZ

(kursy-operator wózka jezdniowego, koparko-ładowarki, spawania  MIG, TIG, wycinarki plazmowej)

Pracodawcy z w/w branż zgłaszają duże zapotrzebowanie na kandydatów do pracy posiadających uprawnienia, a w niektórych przypadkach posiadanie uprawnień warunkuje zatrudnienie (np. MIG). Stąd zaplanowane działania wpisują się bezpośrednio w potrzeby lokalnego rynku pracy i zwiększają szanse na zatrudnienie dla absolwentów.

Zadanie 5. Wsparcie uczniów w zakresie zdobywania dodatkowych uprawnień i kwalifikacji zwiększających ich szanse na rynku pracy – pozostałe kursy

(kurs prawa jazdy kat.B, logistyk- spedytor, kadrowy, sekretarka , inne kursy kwalifikacyjne- z certyfikatami)

W ramach tego zadania uczniowie zdobędą kwalifikacje poszukiwane na rynku pracy, w celu zwiększenia szans na zatrudnienie absolwentów. Uczniowie  rozumieją i akceptują fakt, że nie wszystkie ich potrzeby szkoleniowe mogą być zaspokojone w ramach obowiązkowych zajęć, dlatego chętnie uczestniczą w dodatkowych kursach.

Zadanie 6. Doskonalenie zawodowe nauczycieli (studia podyplomowe, szkolenia)

Nauczyciele kształcenia zawodowego muszą uzupełniać swoje kwalifikacje ze względu na cykliczne zmiany podstawy programowej oraz zmieniające się technologie i aktualne potrzeby rynku. Nauczyciele  po uzyskaniu kwalifikacji w ramach kursów i studiów będą mieli możliwość przekazać pozyskaną wiedzę uczniom. Potrzeba ciągłego doskonalenia się i inwestowania we własny rozwój jest wpisana w zawód nauczyciela i stanowi warunek niezbędny do jego funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie – im większe znaczenie edukacji, tym większa rola nauczyciela. Realizacja zadania wpłynie na podwyższenie i lepsze dostosowanie poziomu kształcenia w szkołach do potrzeb rynku pracy

Zadanie 7. Wsparcie potencjału dydaktycznego szkół

(doposażenie pracowni: Środki niskocenne: pracownie transportu i spedycji, ekonomiczne, gastronomiczne, fryzjerskie, geodezyjne, samochodowe, informatyczne, środki trwałe: doposażenie pracowni językowej, zestaw do cięcia blach, urządzenia spawalnicze)

Doposażenie pozwoli przeprowadzić zaplanowane kursy dla Uczniów w warunkach zbliżonych do rzeczywistego środowiska pracy, zapoznać ich z aktualnie stosowanymi w przedsiębiorstwach urządzeniami, specjalistycznymi programami, modelami i innymi materiałami wykorzystywanymi na różnych stanowiskach pracy. Uczniowie będą mogli z nich korzystać również po zakończeniu kursów w celu doskonalenia umiejętności, a Nauczyciele będą mogli w praktyczny sposób przekazywać wiedzę, co przyczyni się do lepszego przygotowania absolwentów do poruszania się w środowisku pracy lub zachęci do rozwoju dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej na studiach  wyższych.

Zadanie 8. Koszty pośrednie (promocja, zarządzanie projektem, materiały biurowe)

Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 oraz Budżetu Państwa.

rtość projektu: 5 094 958,06 zł

Otrzymane dofinansowane: 4 585 348,22 zł

Celem projektu jest wdrożenie programów rozwojowych szkół prowadzących do podniesienia jakości i rozwoju kształcenia zawodowego w powiecie puławskim do 31.08.2027 w 6 szkołach dla których organem prowadzącym jest Powiat Puławski. Cel zostanie osiągnięty w okresie: 1 stycznia 2025 – 31 sierpnia 2027 poprzez realizację staży, doradztwa /szkoleń dla 412 uczniów i szkoleń/ studiów podyplomowych podnoszących kwalifikacje zawodowe 81 nauczycieli oraz wsparcie potencjału dydaktycznego 6 szkół biorących udział w projekcie.

Szkoły objęte projektem:

1. Zespół Szkół nr 1 im. Stefanii Sempołowskiej w Puławach.

2. Zespół Szkół nr 2 im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Puławach.

3. Zespół Szkół nr 3 im. Marii Dąbrowskiej w Puławach.

4. Zespół Szkół nr 2 w Nałęczowie.

5. Zespół Szkół im. Jana Koszyc Witkiewicza w Kazimierzu Dolnym.

6. Zespół Kształcenia Zawodowego w Puławach.

Rezultaty projektu:

– Nabycie kwalifikacji/kompetencji przez 360 uczniów i  81 nauczycieli.

– Rozwój kształcenia zawodowego na obszarze objętym projektem (6 Szkół)

– Zacieśnienie współpracy  szkół z przedsiębiorcami z otoczenia społeczno – ekonomicznego.

Grupa docelowa:

Projekt jest skierowany do uczniów  z obszaru województwa lubelskiego, które w przypadku osób fizycznych uczą się, pracują, lub zamieszkują na obszarze województwa lubelskiego  w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego; w przypadku innych podmiotów – posiadają jednostkę organizacyjną na obszarze WL.

Uczestnikami projektu będą:

a) Uczniowie szkół kształcenia zawodowego – technikum, szkół branżowych I stopnia i szkół branżowych II stopnia ZS1, ZS2, ZS3, ZN,ZK ZKZ– łącznie 412 Uczniów w tym 212 Kobiet

b) Szkoły prowadzące kształcenie zawodowe których organem prowadzącym jest Powiat Puławski ZS1,

ZS2, ZS3, ZN,ZK ZKZ.

c) nauczyciele zatrudnieni w w/w szkołach 81 Nauczycieli w tym 60 Kobiet

Projekt podzielony jest na 8 zadań:

Zadanie 1. Staże uczniowskie we współpracy z pracodawcami

W ramach zadania 195 uczniów weźmie udział w stażach w wymiarze 160 godzin – będzie to  jedna z form współpracy z przedsiębiorcami. Stażyści zapoznają się z najnowszymi rozwiązaniami techno –produkcyjnymi i pracować będą na najnowocześniejszym parku maszynowym. Umożliwi to pogłębienie i zastosowanie już zdobytej wiedzy i umiejętności zawodowych w rzeczywistych warunkach pracy co zwiększy ich szanse na zdobycie zatrudnienia. Absolwenci staną się pracownikami gotowymi do podjęcia zatrudnienia bez konieczności przeszkalania ich u nowego pracodawcy.

Zadanie 2. Doradztwo zawodowe i wizyty zawodoznawcze u pracodawców

(warsztaty grupowe, indywidualne zajęcia z doradztwa zawodowego, zajęcia zawodoznawcze u pracodawców)

Doradztwo zawodowe  przyczyni się do tego, by uczniowie  nie byli skazani na samodzielny wybór zawodu, by nie wpadali również w pułapkę powielania wyborów swoich kolegów i podążania za modą co jest związane z niższym poziomem bezrobocia strukturalnego.  Więcej uczniów  będzie mogło zdobyć satysfakcjonującą pracę, odpowiadającą ich umiejętnościom i predyspozycjom, a pracodawcy będą mogli korzystać z wykwalifikowanych pracowników

Zadanie 3. Współpraca ze szkołami wyższymi  (Warsztaty we współpracy z uczelnią dla uczniów i nauczycieli)

Na wysoką jakość kształcenia zawodowego wpływa efektywna współpraca szkół z uczelniami wyższymi. Zarówno w szkole, jak i na uczelni, młodzi ludzie zdobywają wiedzę, umiejętności i doświadczenie niezbędne do funkcjonowania na rynku pracy. Taka współpraca jest korzystna dla każdej ze stron i przekłada się na wyższą jakość kształcenia.

Zadanie 4. Wsparcie uczniów w zakresie zdobywania dodatkowych uprawnień i kwalifikacji zwiększających ich szanse na rynku pracy- kursy wewnętrzne realizowane w ZKZ

(kursy-operator wózka jezdniowego, koparko-ładowarki, spawania  MIG, TIG, wycinarki plazmowej)

Pracodawcy z w/w branż zgłaszają duże zapotrzebowanie na kandydatów do pracy posiadających uprawnienia, a w niektórych przypadkach posiadanie uprawnień warunkuje zatrudnienie (np. MIG). Stąd zaplanowane działania wpisują się bezpośrednio w potrzeby lokalnego rynku pracy i zwiększają szanse na zatrudnienie dla absolwentów.

Zadanie 5. Wsparcie uczniów w zakresie zdobywania dodatkowych uprawnień i kwalifikacji zwiększających ich szanse na rynku pracy – pozostałe kursy

(kurs prawa jazdy kat.B, logistyk- spedytor, kadrowy, sekretarka , inne kursy kwalifikacyjne- z certyfikatami)

W ramach tego zadania uczniowie zdobędą kwalifikacje poszukiwane na rynku pracy, w celu zwiększenia szans na zatrudnienie absolwentów. Uczniowie  rozumieją i akceptują fakt, że nie wszystkie ich potrzeby szkoleniowe mogą być zaspokojone w ramach obowiązkowych zajęć, dlatego chętnie uczestniczą w dodatkowych kursach.

Zadanie 6. Doskonalenie zawodowe nauczycieli (studia podyplomowe, szkolenia)

Nauczyciele kształcenia zawodowego muszą uzupełniać swoje kwalifikacje ze względu na cykliczne zmiany podstawy programowej oraz zmieniające się technologie i aktualne potrzeby rynku. Nauczyciele  po uzyskaniu kwalifikacji w ramach kursów i studiów będą mieli możliwość przekazać pozyskaną wiedzę uczniom. Potrzeba ciągłego doskonalenia się i inwestowania we własny rozwój jest wpisana w zawód nauczyciela i stanowi warunek niezbędny do jego funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie – im większe znaczenie edukacji, tym większa rola nauczyciela. Realizacja zadania wpłynie na podwyższenie i lepsze dostosowanie poziomu kształcenia w szkołach do potrzeb rynku pracy

Zadanie 7. Wsparcie potencjału dydaktycznego szkół

(doposażenie pracowni: Środki niskocenne: pracownie transportu i spedycji, ekonomiczne, gastronomiczne, fryzjerskie, geodezyjne, samochodowe, informatyczne, środki trwałe: doposażenie pracowni językowej, zestaw do cięcia blach, urządzenia spawalnicze)

Doposażenie pozwoli przeprowadzić zaplanowane kursy dla Uczniów w warunkach zbliżonych do rzeczywistego środowiska pracy, zapoznać ich z aktualnie stosowanymi w przedsiębiorstwach urządzeniami, specjalistycznymi programami, modelami i innymi materiałami wykorzystywanymi na różnych stanowiskach pracy. Uczniowie będą mogli z nich korzystać również po zakończeniu kursów w celu doskonalenia umiejętności, a Nauczyciele będą mogli w praktyczny sposób przekazywać wiedzę, co przyczyni się do lepszego przygotowania absolwentów do poruszania się w środowisku pracy lub zachęci do rozwoju dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej na studiach  wyższych.

Zadanie 8. Koszty pośrednie (promocja, zarządzanie projektem, materiały biurowe)

Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 oraz Budżetu Państwa.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNaukowcy: Pestycydy rakotwórcze, tak jak papierosy
Następny artykuł“Egzorcysta z Watykanu” organizował rekolekcje. Skandal w Fatimie