A A+ A++

Liczba wniosków o wsparcie, skierowanych do 1 Podlaskiej Brygady Obrony Terytorialnej za pomocą aplikacji „Platforma wsparcia WOT”, przekroczyła właśnie pięć tysięcy.

Aplikacja została uruchomiona 25 marca br. Dzięki niej instytucje wnoszące o pomoc WOT mogą to zrobić zdalnie i w prosty sposób. Wniosek o numerze 5000 został zarejestrowany w tym tygodniu. Złożył go Szpital Miejski im. PCK w Białymstoku, który zwraca się do Terytorialsów z prośbą o kolejne wsparcie w wykonywaniu pomiarów temperatury i zbieraniu wywiadu epidemiologicznego.

Średnio w aplikacji rejestrowanych jest kilkanaście wniosków dziennie. Wskaźnik realizacji w 1 Podlaskiej Brygadzie OT wynosi 97%. Pozostałe 3% to zgłoszenia zawierające błędy lub anulowane z powodów formalnych.

W grupie instytucji najczęściej wnioskujących o wsparcie znajdują się: Podlaski Urząd Wojewódzki, samorządy, placówki służby zdrowia oraz ośrodki pomocy społecznej. Zgłoszenia wpływały także m.in. od domów pomocy społecznej, organizacji pozarządowych i placówek oświatowych. Zakres wsparcia obejmował głównie: dostawy sprzętu medycznego, środków ochronny indywidualnej i płynów do dezynfekcji; dystrybucję żywności dla osób najbardziej potrzebujących; wsparcie personelu medycznego (pobieranie wymazów, kierowanie ruchem pacjentów); prowadzenie szkoleń z zakresu bezpieczeństwa sanitarnego i zapobiegania transmisji koronawirusa.

Aplikacja „Platforma wsparcia WOT” została przygotowana przez podchorążych Wojskowej Akademii Technicznej. Narzędzie działa z poziomu przeglądarki internetowej. Obsługa ogranicza się do wypełnienia interaktywnego formularza, w którym wnioskodawca wskazuje miejsce i zakres pomocy oraz nadaje jej priorytet. Formularz ten jest widoczny dla oficera łącznikowego z brygady, który pod wskazany adres kieruje żołnierzy WOT z pomocą. Co ważne – zlecający zadanie na bieżąco może sprawdzać postęp realizacji. Do realizacji przechodzą wnioski, które – zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym – uzyskały akceptację wojewody.

Aby dokonać rejestracji należy wysłać zgłoszenie na adres: pomocwot(at)mon.gov.pl. W odpowiedzi wnioskodawca otrzyma wiadomość z prośbą o przesłanie szczegółowych danych niezbędnych do założenia konta. Po jego aktywacji użytkownik uzyskuje dostęp do panelu zgłoszeń.

Dodatkowo pod numerem 800-100-115 w godz. 7.30-19.30 działa infolinia wsparcia dla ośrodków pomocy społecznej i organizacji pozarządowych (infolinia wspiera też projekt „ŁĄCZYMY NA ŚWIĘTA”). Z założenia infolinia jest narzędziem pomocniczym, wykorzystywanym wyłącznie w przypadku całkowitego braku możliwości złożenia wniosku o pomoc inną drogą.

źródło: PBOT

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł13 grudnia – alternatywnie
Następny artykułO krok od tragedii na zakopiance. Starsza kobieta na środku skrzyżowania. Miała prawo tam być? [WIDEO]