Ten przyjazny kolor to odpowiedź na szeroko zakrojone badania globalnych trendów społecznych, projektowych i konsumenckich na rok 2024. Wykazały one, że w niepewnym świecie, jaki nas teraz otacza, poszukujemy przynależności. Potrzebujemy miejsc, które sprawiają, że czujemy się spokojni, a także szukamy chwil radości w otaczającej codzienności. Te trzy trendy, zidentyfikowane przez wewnętrznych ekspertów w dziedzinie farb i powłok oraz międzynarodowych projektantów z różnych krajów i kontynentów, będą miały wpływ na to, jak będziemy żyć w nadchodzącym roku.
Glamour Pink fot. AkzoNobel
“Ponieważ społeczeństwo jest w stanie ciągłych zmian, ponownie staramy się ocenić, jak radzimy sobie ze światem” – mówi Heleen van Gent, dyrektor kreatywny Globalnego Centrum Estetycznego AkzoNobel. “Zaczynając od domu, chcemy stworzyć własne “wyjątkowe miejsce”, które ugruntuje nas w naszych indywidualnych wspomnieniach i relacjach. Nasz Kolor Roku, Glamour Pink i jego trzy uzupełniające się palety kolorów mogą nam w tym pomóc. Pozwalają nam spersonalizować nasze otoczenie, aby pasowało do czasów, w których żyjemy, a także wnoszą poczucie stabilności i chwile radości do naszych przestrzeni”.
„W każdej kulturze obowiązują różne kolory, które zazwyczaj odzwierciedlają inne emocje i tradycje. Jednak zadaniem grupy ekspertów jest takie prześledzenie zmian czy wątków kulturowych, które pozwolą postawić na barwę, która ma szansę odpowiedzieć na oczekiwania bardzo szerokiej grupy odbiorców. Kolor Roku 2024, czyli Glamour Pink, to wyraz potrzeby ludzi, by oderwać się od negatywnych myśli, które zakłóciły nasz porządek. Spokojna barwa uosabia harmonię, ale i radość, które warto łączyć z bezpiecznym i komfortowym miejscem. Dla każdego powinien to być jego własny dom” – tłumaczy Zuzanna Skalska, analityk sygnałów zmian dla biznesu, wykładowczyni akademicka, a także polska ekspertka wchodząca w skład Globalnego Centrum Estetycznego AkzoNobel.
W ramach raportu trendów kolorystycznych ColourFutures™ 2024 wokół Glamour Pink zaprojektowano trzy historie kolorów farb dekoracyjnych, aby pomóc konsumentom wybrać modne i harmonijne kolory ścian, które odzwierciedlają ich wyjątkowe osobowości. Będą to odpowiednio:
- Kolory przytulne (ang. A Warm Colour Story) – dla przestrzeni, w której można na nowo zdefiniować siebie, poczuć się przytulnie i znaleźć komfort; kolory z tej palety zaliczyć można do Global Earth Tones, kolorów ziemi; to kolory, które łączą w sobie barwy śródziemnomorskiej gliny i afrykańskiego piasku, te odcienie ziemi są znajome i przynoszą pocieszenie.
Kolory przytulne fot. AkzoNobel
- Kolory harmonijne (ang. A Calm Colour Story) – dla przestrzeni, w której można wyciszyć myśli, odnaleźć upragniony spokój oraz zrozumieć wartość płynącą z najprostszych rzeczy; kolory z tej palety można inaczej określić jako Fluid Naturals; to kolory od szałwiowej zieleni po morski błękit, te płynne odcienie mogą pomóc zrelaksować się i poczuć swobodnie.
Kolory harmonijne fot. AkzoNobel
- Kolory beztroski (ang. Joy Colour Story) – paleta stworzona do pozytywnych przestrzeni, w których można odkrywać nowe możliwości, a także odczuwać lekką radość; kolory z tej palety to Modern Pastels (nowoczesne pastele); to kolory od słonecznikowej żółci do różowego pióra; te delikatne pastele wnoszą ze sobą jasność, nowoczesność, a także nastrój pełen zabawy do każdej przestrzeni.
Kolory beztroski fot. AkzoNobel
Historia ciepłych kolorów przypomina dom, miejsce, które jest wygodne i bezpieczne, a także łączy odcienie kamienia, ziemi i gliny. Spokojna kolorystyka przywołuje na myśl naturę i esencję życia, łącząc delikatne zielenie i błękity lasu oraz morza. Wreszcie, nasza podnosząca na duchu paleta kolorów wywołuje uśmiech na twarzy dzięki marzycielskim bzom i nowoczesnym żółciom.
Modne kolory, tekstury i efekty specjalne zostały zaprojektowane dla przemysłu lotniczego, motoryzacyjnego, elektroniki użytkowej, mebli metalowych, oświetlenia, szafek, podłóg, produktów budowlanych i architektury, a także farb dekoracyjnych.
“Kolor Roku często inspiruje długoterminowe współprace projektowe w naszych firmach” – mówi Jan-Piet van Kesteren, dyrektor działu farb dekoracyjnych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. “Łączymy spostrzeżenia o trendach konsumenckich z dogłębnymi badaniami kolorów i materiałów oraz analizą rynku w naszej kolekcji trendów ColorSurfaces, aby dostarczać naszym klientom rozwiązania odpowiednie dla danego rynku i współpracować z nimi nad idealnym wykończeniem ich projektów.”
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS