Koncern paliwowy ma 3 tys. automatów i już podpisał umowę na ich wspólne użytkowanie z GLS. Jednak umowa z Pocztą Polską nie musi powielać tego modelu. Może polegać np. na odpłatnym wydzierżawieniu PP całej kurierskiej sieci logistycznej Orlenu.
Takie rozwiązanie zapewniłoby Poczcie szybkie pozyskanie dodatkowych klientów oraz sieci maszyn, a zarazem dało pracę czterem nowoczesnym sortowniom, które PP uruchomiła w ostatnich kwartałach. Ten ruch uwolniłby Orlen od konieczności inwestycji w sortownie (nie ma zautomatyzowanych) oraz w poszerzenie sieci automatów, bo 3 tys. to jednak niewiele przy 23 tys. maszyn InPost.
PP 7,6 tys. ma własnych punktów, a do tego współpracuje z sieciami sklepów: Żabka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Arhelan a teraz także Duży Ben i Euro Sklep, podmioty należące do Grupy Eurocash. Łącznie, wliczając placówki pocztowe, jest ponad 18 tys. punktów zlokalizowanych na terenie całej Polski.
Gęsto na rynku
Polskim numerem jeden w przesyłkach kurierskich jest InPost, przed DPD i GLS. Pod względem liczby obsługiwanych przesyłek Poczta Polska jest na czwartym miejscu, a przychodów na szóstym za UPS i Fedex, wynika z danych UKE.
Czytaj więcej
Należy zaznaczyć, że UPS i Fedex dużą część przychodów uzyskują z ruchu międzynarodowego (przesyłki drogowe w Europie oraz lotnicze transkontynentalne), zaś DHL e-Commerce ma gęstą sieć krajową. – Zmieniający się rynek przesyłek, którego główne wzrosty generowane są przez potoki przesyłek e-commerce oraz re-commerce wymusza na przewoźnikach zarówno obniżanie cen usług jak i kosztów operacyjnych – zauważa wiceprezes Last Mile Experts Mirek Gral.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS