Poczta Polska znów umożliwia odbiór listów poleconych elektronicznie bez konieczności bezpośredniej obsługi w miejscu zamieszkania czy w placówce pocztowej.
Nadchodzące przesyłki Poczta przetworzy do postaci dokumentu elektronicznego i udostępni kopertę oraz zawartość przesyłki w eSkrzynce Użytkownika. Klienci w ramach usługi mogą zgłosić trzy różne adresy korespondencyjne. Po upływie miesiąca od udostępnienia każda przesyłka zostanie przesłana na wskazany adres fizyczny.
W ten sposób obsługiwane będą przesyłki polecone, których zawartość stanowi korespondencja, z wyłączeniem przesyłek wysyłanych przez: sądy i trybunały, prokuraturę i komornika sądowego oraz przesyłki wysyłane przez organy ścigania, które opatrzą swoje przesyłki napisem „Nie podlega digitalizacji”.
Poczta przetworzy korespondencję w formę dokumentu elektronicznego tylko na indywidualny wniosek klienta, a możliwość odbioru przesyłek poleconych w postaci elektronicznej dostępna będzie do 30 września 2021 r.
– W związku z wejściem w życie nowych regulacji prawnych dotyczących eSkrzynki wszyscy klienci, którzy będą chcieli rozpocząć bądź ponownie korzystać z tej usługi, zobowiązani są do założenia swojej eSkrzynki przy użyciu profilu zaufanego – podkreśla Justyna Siwek, rzeczniczka prasowa operatora.
źródło: materiały prasowe
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS