A A+ A++

Poczta Polska zarejestrowała logo urządzenia o nazwie Pocztomat, jak i samą nazwę. Czy pojawi się bezpośredni konkurent dla usług InPost i paczkomatów? Państwowa firma może rozwinąć część usług, które do tej pory zaniedbywano.

Pacztomat już zarejestrowany

Jak podaje portal cashless.pl, w Biuletynie Urzędu Patentowego pojawiła się informacja o zgłoszeniu przez Pocztę Polską logotypu urządzenia Pocztomat. Jak łatwo się domyślić, chodzi o elektroniczną skrytkę umożliwiającą odbieranie i nadawanie paczek. Czyżby spółka Skarbu Państwa chciała ostatecznie rzucić wyzwanie popularnemu InPostowi i Paczkomatom?

Co ciekawe, rejestracja nazwy Pocztomat i odpowiedniego logotypu nie oznacza, że takie urządzenia pojawią się na terenie naszego kraju. Obecnie Poczta Polska korzysta z automatów Pocztex – tych jest około 800 w całej Polsce i nic nie wskazuje na to, aby ich nazwa miała się zmienić.

Warto pamiętać, że nazwa “pocztomat” była i w zasadzie nadal jest przedmiotem sporu między państwową spółką a prywatnym InPostem. Pierwotnie próby rejestracji nazwy były podejmowane lata temu, ale wówczas sprzeciwiał się InPost. Powodem była oczywiście sama nazwa, łudząco podobna do popularnego Paczkomatu. Obecnie znak “Pocztomat” nie jest jeszcze chroniony – czas na zgłaszanie sprzeciwu minie 25 czerwca 2025 roku.

Poczta Polska z szansą na podbicie rynku?

Wydaje się, że czas na zabezpieczenie części tortu, jakim jest polski rynek paczek i usług kurierskich minął – a Poczta Polska została mocno w tyle względem konkurencji. Liczby są w tym wypadku bezlitosne. Podczas gdy InPost może pochwalić się liczbą ponad 22 tysięcy urządzeń w Polsce, poczta ma ich zaledwie około 800. Nieco lepiej wypada w tym wypadku Orlen i jego usługa odbierania paczek. W tym wypadku mowa o ponad 4 tysiącach urządzeń.

Pojawiły się plany, aby usługę Poczty Polskiej i Orlenu połączyć – wówczas liczba automatów przekroczyłaby granicę 5 tysięcy, co nadal stawiałoby ich w rankingu za DPD, które ma ich ponad tysięcy. Trudną barierą do pokonania będą też przyzwyczajenia klientów. InPost z reguły jest blisko, dostawy często są niedrogie i automatycznie wybieramy ten sposób otrzymania zakupionych przez sieć przedmiotów.

Polski fenomen e-commerce

Polska jest ciekawym miejscem na mapie Europy … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZaskakujący wywiad szefa Ryanaira. “Rozmawiałem z rządem. Nie ma wizji tworzenia CPK”
Następny artykuł„Posadźmy razem drzewo”. Akcja Centrum Trzech Kultur